مومنی‌شریف:

آوینی انسانی اخلاقی و متشرع بود/ دو شهید گمنام حوزه هنری را انتخاب کردند

کدخبر: 2020941

رئیس حوزه هنری معتقد است برخلاف مسائلی که اخیرا برخی بازگو می‌کنند، شهید مرتضی آوینی انسانی اخلاقی و متشرع بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری در دیدار نوروزی با هنرمندان و کارکنان این نهاد انقلابی که دوشنبه 16 فروردین ماه برگزار شد، با اشاره به موفقیت تولیدات حوزه هنری در جشنواره‌ها و فستیوال‌های مختلف کشور، اظهار کرد: بیش از 100 نفر از هنرمندان حوزه هنری در جشنواره های مختلف در سال 94 حائز رتبه شدند و از این تعداد اگر کسب مقام در جشنواره‌های داخلی حوزه هنری را کسر کنیم، 71 هنرمند، با آثاری که تحت حمایت حوزه هنری تولید کردند در جشنواره‌های معتبر کشوری و بین المللی حائز رتبه شدند.

وی ادامه داد: در حوزه کتاب نیز حوزه هنری حرف اول را در کشور می‌زند و اگر زحمات هنرمندان و کارکنان حوزه هنری نبود، این موفقیت ها بدست نمی‌آمد. البته دستاوردهای سال گذشته حوزه هنری، متاثر از فضای معنوی بود که با حضور دو شهید گمنام به وجود آمد.

مومنی همچنین با اشاره به عناوین شهدای هنرمند، گفت: روح الله قربانی سال گذشته در سوریه شهید شد و از هنرجویانی بود که با مرکز آموزش و پژوهش حوزه هنری همکاری داشت. امروز فضای فرهنگی و هنری کشور، متاثر از همین جوانانی است که با هنر ارزشی و متعهد پرورش یافته‌اند. پیش از این نیز هادی باغبانی از دیگر هنرجویان مرکز آموزش و پژوهش حوزه هنری در سوریه به شهادت رسیده بود.

وی خاطرنشان کرد: شهید سیاح طاهری از پیش‌کسوتان دفاع مقدس بود که بدون هیچ ادعایی تنها اتاقی به همراه حبیب احمدزاده، نویسنده و مستندساز، در اختیار گرفته بود و برای هنر انقلاب فعالیت می کرد و اخیرا به درجه رفیع شهادت نائل شد و دار فانی را وداع گفت. شهید طاهری یکی از کسانی است که می توانیم به عنوان الگوی جبهه فرهنگی، مردمی انقلاب اسلامی معرفی کنیم.

رئیس حوزه هنری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور یک روزه سمیر قنطار شهید لبنانی در حوزه هنری گفت: این شهید نیز پس از حضورش در حوزه هنری به لبنان بازگشت و در نبرد با دشمنان جنایتکار به شهادت رسید.

وی با اشاره به دیگر شهدای مدافع حرم همچون شهید همدانی، گفت: باید از شهید مرتضی آوینی هم یاد کنم. ایشان الگوی هنرمندان انقلابی هستند. به تازگی برخی تلاش دارند تا آوینی را به گونه دیگر نشان دهند، در حالی که وی فردی متشرع بود. من یک سال و نیم با آوینی همسایه بودم و می‌دانم که ایشان انسانی اخلاقی و متشرع بود و متاسفانه چیزهایی را به ایشان نسبت می دهند که صحت ندارد و تنها می خواهند با این توصیفات رفتارهای خود را توجیه کنند. همچنین باید از فرج الله سلحشور نیز یاد کرد که در همین حوزه هنری برای ایشان بزرگداشتی برگزار شد و در این نهاد حضور داشتند.

مومنی با اشاره به خاک‌سپاری دو شهید گمنام در سال 94 در این نهاد انقلابی گفت: سال ها بود که منتظر حضور شهدا در حوزه هنری بودیم و سردار باقرزاده به دلیل ذهنیتی که از گذشته حوزه هنری داشتند، اجازه چنین کاری نمی دادند و در نهایت هم سردار گفت که این دو شهید بزرگوار گویی خود حوزه هنری را انتخاب کرده اند و ما خوشحالیم که این بزرگواران در حوزه هنری به خاک سپرده شدند. یقین دارم که این اتفاق در فرهنگ سازمانی حوزه هنری تاثیر مثبت خواهد داشت.

ارسال نظر: