۲ مستند با موضوع فاجعه منا برگزیدگان جشنواره "سما"

کدخبر: 2024006

دو مستند "بن بست ۲۰۴" و "تا آمدن برادرم رضا" که در سازمان حج و زیارت و صدا و سیما با موضوع فاجعه منا تولید شده‌اند، در جشنواره فیلم کوتاه سما به عنوان اثر برگزیده انتخاب شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دو مستند «بن بست 204» با کارگردانی و تدوین احمدکاوه و «تا آمدن برادرم رضا» به کارگردانی رسول آذرسرا در دومین جشنواره فیلم کوتاه سما به ترتیب موفق به کسب دیپلم افتخار بهترین کارگردانی و بهترین فیلم برای مستند «بن بست 204» و همچنین عنوان بهترین فیلم برای مستند « تا آمدن برادرم رضا» شدند.

«بن بست 204» مستندی است که در اوج وقوع حادثه منا و پس از آن توسط تیم اعزامی صدا و سیما به سرزمین وحی تهیه و تولید شد تا بتواند به این طریق گوشه‌ای از این فاجعه را با روایت حجاج ایرانی و خارجی به تصویر کشد، تصاویر این مستند ظرف مدت 3 روز ضبط و تدوین شد و بالافاصله پس از تدوین نهایی شبکه های داخلی و برونمرزی صدا و سیما پخش شد، و توانست در کنار سایر تولیدات گروه اعزامی صدا و سیما مافیای رسانه‌ای عربستان سعودی و هم فکرانش را که قصد کوچک جلوه دادن اتفاق رخ داده در منا را داشتند در هم بشکند.

«تا آمدن برادرم رضا» نیز با مطرح کردن داستانی از هزاران داستان این فاجعه به سراغ دو برادر رفته است که یکی از برادران به عنوان همراه با برادر دیگرش که جانباز شیمیایی بوده است راهی مکه مکرمه می‌شوداما در نهایت با وقوع این حادثه غمبار لحظه‌های سختی برای این دو برادر رغم می‌خورد.

لازم به ذکر است؛،تولید این مستند توسط "رسول آذرسرا" همچنان ادامه دارد و آن چه که برای شرکت در جشنواره ارسال شده است تنها بخشی از سه بخش این مستند بوده است.

ارسال نظر: