گرامیداشت ۱۲ معلمی که در فاجعه منا به شهادت رسیدند

کدخبر: 2027786

حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج وزیارت در تلاش است تا در مناسبت های مختلف یاد و خاطره شهدای فاجعه منا را گرامی بدارد به همین منظور و به مناسب هفته معلم، یاد ۱۲ معلمی که در این فاجعه به شهادت رسیدند را گرامی میدارد.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی 27 مهر ماه 1394 در دیدار دست اندرکاران حج، پیگیری برای مطالبه و زنده نگه‌داشتن این موضوع مهم را وظیفه‌ی سازمان حج خواندند و افزودند: این مسئله نباید به سکوت و فراموشی بگذرد و باید تا سال‌ها در مجامع جهانی مطرح شود و نقطه‌ی آماج این حرکت نیز باید دولت‌های غربی و سازمان‌های مدعی حقوق بشر باشند. حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج وزیارت در تلاش است تا در مناسبت های مختلف یاد و خاطره شهدای فاجعه منا را گرامی بدارد به همین منظور و به مناسب هفته معلم، یاد 12 معلمی که در این فاجعه به شهادت رسیدند را گرامی میدارد.

این گزارش حاکی است، شهید امیدعلی‌ رازقی از جمله معلمانی بودند که در سن 48 سالگی در عید قربان در سرزمین منا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. وی از استان مازندران و شهر بابل به حج تمتع اعزام شده بود. خانم آمنه آقنیز از دیگر معلمان شهید بود که در سن 46 سالگی در فاجعه منا به شهادت رسید. وی اهل استان گلستان شهر گنبد بود. آقای عبداله ایکدری، 47 ساله و خانم حمیده ایازی، 44 ساله از استان گلستان از شهرگنبد کاووس به حج اعزام شده بودند که این دومعلم شهید نیز نامشان در فهرست شهدای منا به ثبت رسیده است. آقایان عباس معلمی اوره، 35 ساله از شهرضا اصفهان،محمدرضا کارگر54 ساله از یزد،هادی ذاکری, 49 ساله از خراسان،محمدرضا حاجتمند، 51 ساله از نیشابور،مصطفى تودویى، 50 ساله از الیگودرز،ناصر قربان نیاازقم، حسین کرابى، 47 ساله از اسفراین،بهرام مهدیان دهکردیاز چهار محال و بختیاری از دیگر معلمای شهید بودند که در فاجعه منا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. گفتنی است، براساس آمار ثبت شده تنها این دوازده تن نامشان به عنوان معلم، جهت اعزام به حج تمتع به ثبت رسیده بود، ولی ممکن است که برخی دیگر از عزیزان شهید که نامشان به عنوان بازنشسته در سامانه اعزام به ثبت رسیده بود، نیز از جمله معلمان شهید بوده باشند که یاد و نام آن عزیزان را گرامی میداریم. در ادامه بخشی از وصیت‌نامه بهرام مهدیان دهکردی، آموزگار شهیدمنا تقدیم می شود: به رسم معلمی‌ام می‌گویم و تقدیم می‌کنم به آنان که قدردان خوبانند. چرا که جامعه‌ای که قدردان خوبان نباشد به مرگ خوبی‌ها رضایت داده است و بد پروری را تمکین کرده است، چقدر تنگ نظری است عمری با آفتاب زیستن و از آفتاب نگفتن. بیایید بیش از پیش قدر معلم را بشناسید و با ارج نهادن به معلّم، علم را تقویت کنید بی شک جامعه‌ای که در قضاوت خویش پاس حرمت معلّم می‌دارد آهنگ رشد و تعالی آن شتاب بیشتر می‌یابد و سلامت علمی و معنوی آن تضمین می‌شود

ارسال نظر: