مشاهیر موسیقی از پرتره‌های خود رونمایی کردند

کدخبر: 2029284

شهرام ناظری، مجید درخشانی، شهرداد روحانی، کیوان ساکت و... از پرتره های خود در آیین رونمایی از پرتره مشاهیر صاحب نام موسیقی دیدن کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، ۱۶ اردیبهشت همزمان با یکصد و پنجمین زادروز استاد غلامحسین بنان، پرتره مشاهیر صاحب نام موسیقی ایران با حضور هنرمندان و علاقمندان در فضای باز فرهنگسرای نیاوران رونمایی شد.

این پرتره ها با استفاده از تکنیکی مبتکرانه در قالب هنر «تکستایل آرت» با متریال روبان های پارچه ای رنگی ضد آب و اشعه خلق شده اند که دارای دوام زیاد هستند.

این پرتره ها همچون فرش های ایرانی بر تارو پود فنس های فلزی به‌صورت ضربدری، مشابه تاش های هنرمندانه نقاش، براساس نقشه از پیش طراحی شده با پاسداشتی از ۱۵هنرمند بزرگ عرصه موسیقی اصیل و کلاسیک ایران خلق شده اند.

هیوا پاشائی مدرس دانشگاه و طراح این رویداد فرهنگی هنری در این مراسم گفت: این رویداد هنری با برپایی کارگاه گروهی جمعی از هنرمندان جوان که شامل ۱۵ هنرمند و ۴۵ دستیار بود، شکل گرفت و آثار خلق شدند و انتخاب این ۱۵ چهره ماندگار عرصه موسیقی براساس علاقه پدیدآورندگان آثار بوده است .

عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران درادامه بیان کرد: به زودی این هنرمندان کار روی آثار پرتره ۵۰ هنرمند سینما و تئاتر را با متریال متفاوت آغاز خواهند کرد و امیدواریم این آثار را شهرداری به قیمت مناسب از خالقان این آثار خریداری کند .

سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران نیز در این مراسم ضمن خوش آمدگویی به هنرمندان و حاضران گفت: گنجینه های فرهنگی و هنری کشور ما فقط ستون های چهل ستون و یا تخت جمشید نیستند بلکه هنرمندان و پدید آورندگان آثار فرهنگی و هنری کشور ایران ارزش شان خیلی بیشتر است.

مجید درخشانی و ارسلان کامکار با حضور در این نمایشگاه به همراه پدیدآورندگان آثار از پرتره خودشان رونمایی کردند و هانا کامکار نیز از پرتره بیژن کامکار رونمایی کرد.

همچنین در این مراسم شهرام ناظری، کیوان ساکت و شهداد روحانی نیز در فرهنگسرای نیاوران حضور یافتند و از پرتره های خودشان دیدن کردند

ارسال نظر: