برپایی ۲۲ محفل قرآنی همزمان با بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام

کدخبر: 2029591

مسئول کمیته فعالیت های جانبی مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره به برپایی ۲۲ محفل قرآنی همزمان با این مسابقات، گفت:‌ این محافل در بقاع متبرکه، آستان مقدس امامزادگان، دانشگاه ها، مصلی ها، مساجد و حسینیه های شاخص در مراکز استان ها و برخی شهرستان ها برگزار خواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، حجت الاسلام مقنی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برپایی 22 محفل انس با قرآن کریم همزمان با برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن عنوان کرد:‌ طبق برنامه ریزی صورت گرفته این محافل با حضور قاریان ، حافظان ، گروه های مدیحه سرایی و اقشار مختلف مردم در بقاع متبرکه، آستان امامزادگان، دانشگاه ها، مصلی ها، مساجد و حسینیه های شاخص در مراکز استان ها و شهرستان ها برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به زمان دقیق برگزاری محافل انس با قرآن در استان ها ادامه داد: این محافل انس با قرآن در سراسر کشور از روز 22 اردیبهشت با حضور قاریان بین المللی از ایران و مصر در استان های خراسان شمالی و تهران آغاز می شود.

مسئول کمیته فعالیت های جانبی مسابقات بین المللی قرآن تصریح کرد: براساس جدول برگزاری محافل انس با قرآن کریم خراسان شمالی 22 اردیبهشت ماه، استان البرز 23 اردیبهشت ماه، هرمزگان 24 اردیبهشت ماه، تهران 25 و 26 اردیبهشت ماه، زاهدان 27 اردیبهشت ماه و قم 28 اردیبهشت ماه میزبان قاری مصری «دسری زال» خواهند بود.

حجت الاسلام مقنی افزود: همچنین «محمود عبدالباسط» دیگر قاری مصری نیز در روز 22 اردیبهشت ماه در استان تهران، 23 اردیبهشت در کرمان، 24 اردیبهشت در تهران، 25 اردیبهشت در کرمانشاه، 26 اردیبهشت در کردستان، 27 اردیبهشت در تهران و 28 اردیبهشت در فارس در محافل انس با قرآن ، آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت خواهد کرد.

وی در پایان گفت:‌ طبق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده است تا امسال در برخی از مراکز آموزش عالی تهران همچون دانشگاه صنعتی شریف، علم و صنعت و افسری امام علی(ع) نیز محافل قرآنی با حضور قاریان ملی و بین المللی و گروه های همخوانی و مدیحه سرایی برگزار شود. بزودی جدول کامل زمان و مکان برگزاری محافل انس با قرآن اعلام خواهد شد

ارسال نظر: