معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

لزوم حمایت از روزنامه نگاران برای رسیدن به استقلال حرفه ای/ میثاق نامه حرفه‌ای مطبوعات تدوین شود

کدخبر: 2032844

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار تدوین میثاق نامه حرفه‌ای مطبوعاتی شد و گفت: پروفسور معتمدنژاد نیز به دنبال استقرار شوراها و میثاق های مطبوعاتی در کشور بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حسین انتظامی صبح دوشنبه در اختتامیه جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها و تجلیل از روابط عمومی های برتر خراسان جنوبی اظهار کرد: توسعه کشور جز در سایه توسعه مناطق و استان ها به ویژه استان خراسان جنوبی که دارای پیشینه مقتدر است امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: توجه به توانایی ها و توانمندی های استان از سیاست های با ارزش است.

وی با بیان اینکه در گذشته جشنواره های مطبوعات با استفاده از ظرفیت مرکز از سوی دولت برگزار می شود، افزود: این به معنای بی اعتنایی به خانه های مطبوعات و تشکل های فرهنگی در استان ها بود که اخیرا ظرفیت برگزاری این جشنواره ها به استانها واگذار شده است.

انتظامی با اشاره به اینکه آموزش های لازم باید از طریق خانه های مطبوعات استان ارائه شود، گفت: این آموزش ها باید با استفاده از ظرفیت استادان بومی در کنار اساتید کشوری برگزار شود.

وی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت ها برای ۱۰ استان کشور اقدامات مهمی صورت گرفته است، بیان کرد: یارانه این ده استان سه برابر شده که یکی از استان ها خراسان حنوبی است.

لزوم حمایت از روزنامه نگاران برای رسیدن به استقلال حرفه ای

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های پروفسورمعتمدنژاد استقلال حرفه ای روزنامه نگاری بوده است، اظهار داشت: متاسفانه در کشور با این معنا فاصله داریم که باید برای محقق شدن آن روزنامه نگاران را حمایت کرد.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به تعریف بین رسانه ها و حاکمیت، روزنامه نگاران و حاکمیت و روزنامه نگاران با یکدیگر به لحاظ تقنینی بی توجهی شده است، افزود: پروفسور معتمد نژاد به دنبال استقرار شوراها و میثاق های مطبوعاتی در کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه شوراها از داخل مطبوعات بر می خیزد، گفت: علی رغم اینکه این شوراها هیچ ظاهر و محتوای قانونی ندارد اما قوانین آن بین روزنامه نگاران و مردم پذیرفته شده خواهد بود.

انتظامی با بیان اینکه افرادی خود را روزنامه نگار می دانند که به اخلاق و مهارت های لازم در این رشته پای بند نیستند، بیان کرد: دولت در این عرصه وظیفه آمادگی و عقب نشینی به نفع صنوف را دارد.

وی با اشاره به ایجاد میثاق های حرفه ای مطبوعات اظهار داشت: یکی از گم گشته های امروزه فضای مطبوعات اخلاق حرفه ای است.

انتظامی نبود اخلاق حرفه ای را ناشی از این دانست که همت عمومی و میثاقی وجود ندارد که به جزییات بپردازد.

وی با بیان اینکه چنانچه میثاق توسط روزنامه نگاران نوشته شود و از عبارات کلی فاصله داشته باشد به هدف اصلی میثاق خواهیم رسید، بیان داشت: امیدواریم فضای روزنامه نگاران به فضای اخلاقی توام با وظیفه شناسی تبدیل شود.

منبع:مهر

ارسال نظر: