نگاه خانواده شهدا به مجموعه سراسرنمای مقاومت؛

مجموعه فرهنگی سراسرنمای مقاومت مصداق عمل گرایی در صیانت از ارزشهاست

کدخبر: 2036034

مجموعه فرهنگی سراسر نمای مقاومت یکی از پروژه های شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران است که با بهره گیری از امکانات سخت افزاری و زیربنایی، توسعه و گسترش فضاهای فرهنگی در تهران را مورد توجه قرار داده است.

به گزارش « نسیم آنلاین » ،مجموعه فرهنگی سراسر نمای مقاومت یکی از پروژه های شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران است که با بهره گیری از امکانات سخت افزاری و زیربنایی، توسعه و گسترش فضاهای فرهنگی در تهران را مورد توجه قرار داده است. در این میان مجموعه فرهنگی سراسرنمای مقاومت یکی از فضاهای فرهنگی در راستای تروج و گسترش ارزشها و فرهنگ دوران دفاع مقدس است.اکران سینمایی در محوطه کروی شکل براساس تکنولوژی 360 درجه در دو بخش واقع گرا و انیمشین یکی از شاخصه های این مجموعه به شمار می آید. با چند تن از خانواده شهدا در خصوص این مجموعه فرهنگی و تاثیر آن در بازتولید ارزشهای دفاع مقدس و تداعی خاطرات آن دوران به گفت وگو نشستیم:

مجموعه فرهنگی سراسرنمای مقاومت اقدام قابل تقدیر شهرداری تهران است

مهدی همدانی ، فرزند شهید سردار حسین همدانی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ، با بیان این مطلب که حفظ ارزشهای دفاع مقدس و بازتولید آن بهترین راهکار برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است، گفت: راه اندازی مجموعه فرهنگی سراسرنمای مقاومت یکی از اقدامات خوب و قابل تقدیر شهرداری تهران در ارج نهادن به خاطرات دوران دفاع مقدس است.

وی به ضرورت جاری و ساری شدن ارزشهای دفاع مقدس در جامعه و در میان نسل جوان اشار ه و تصریح کرد:امنیت امروز جامعه ما مرهون ایثار و گذشت شهدا و رزمندگان دفاع مقدس است، بنابراین باید این مساله برای جوانان ما در قالبهای مختلف هنری تبیین شود.

فرزند شهید مدافع حرم با تاکید بر اینکه مجموعه فرهنگی سراسرنمای مقاومت یکی از بهترین اقدامات هنری و فرهنگی در راستای به تصویر کشیدن ارزشهای دفاع مقدس است، گفت: نسل جوان باید بدانند که برای رسیدن به آرامشی که امروز داریم چه خونهایی ریخته شده است.

وی با اشاره به اینکه حفظ ارزشهای دفاع مقدس ضمانت تداوم انقلاب اسلامی ایران است، بیان داشت:امروز نیز همین ارزشها منجر به مقاومت و ایستادگی رزمندگان در خاک سوریه علیه تروریستها شده است.

فرزند شهید سردارهمدانی با اشاره به اینکه حفظ ارزشها امر معنوی است نه جغرافیایی گفت: مجموعه فرهنگی سراسرنمای مقاومت به روزترین اقدام فرهنگی در قالب هنری برای تداعی و پاسداشت آرمانها و خواسته های شهداست.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه فرهنگی سراسرنمای مقاومت حرکت جهادی و رو به جلوی شهرداری تهران در زمینه فعالیتهای فرهنگی است، گفت: مجموعه فرهنگی سراسرنمای مقاومت یکی از بهترین و هنری ترین اقدام شهرداری تهران در دمیدن و تقویت روحیه جهادی و ایثارگری در میان اقشار مختلف به ویژه نسل جوان است.

همسر شهید باکری:

موفقیت مجموعه فرهنگی سراسر نمای مقاومت در جذب نسل جوان است

همسر شهید حمید باکری با اشاره به اینکه اقدام صورت گرفته از سوی شهرداری تهران در راستای باز تولید ارزشهای دفاع مقدس ، برای پاسداشت رشادتهای رزمندگان اقدام مناسب و خوبی است، گفت: مجموعه فرهنگی سراسرنمای مقاومت باید بتواند همه اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان با هر گرایش سیاسی ، مذهبی و غیر مذهبی را به خود جلب کند.

فاطمه امیرانی ، همسر شهید حمید باکری در ادامه این گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، با اشاره به ارزشهای حاکم در دوران دفاع مقدس گفت:این ارزش‌ ها راهنما و هدایت‌کننده رزمندگان بود و به آنها انرژی، جرات و جسارت اقدام می‌داد.

وی به ضرورت تداوم ارزش‌های دفاع مقدس حاکم در بین رزمندگان اشاره و خاطرنشان کرد:نیروهای انقلابی در دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین جانفشانی، ایثار و گذشت را برای دفع خطر دشمن از خود نشان دادند.

وی ادامه داد:تجاوز نظامی گستردة عراق باعث شد تا رزمندگان هویت، حیثیت ملی و مذهبی؛ و هستی خود را در خطر ببینند و بر اساس ارزشهای دینی به مقابله با دشمن پرداختند.

همسر شهید حمید باکری، مقاومت و نهراسیدن از دشمن، ایستادگی و شجاعت، حمله به دشمن، تحمل سختی و مشقت، از خود گذشتگی، ترجیح مصالح ملی و عمومی به مصالح فردی را مهمترین ارزشهای حاکم بر جبهه ها دانست و گفت: پایداری رزمندگان در مقابله با دشمنان با پیروزی و فتح خرمشهر ثابت شد.

وی با اشاره به اینکه باید ارزشهای دوران دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شود، افزود: مطمینا تبیین دقیق شرایط جنگ و حالات و روحیات شهیدان باعث جذب و گرایش جوان به آرمانها و ارزشهای مدنظر شهدا خواهد شد.

امیرانی با اشاره به راه اندازی مجموعه فرهنگی سراسرنمای مقاومت از سوی شهرداری تهران، گفت: این اقدام از فعالیتهای خوب صورت گرفته درراستای حفظ ارزشهای دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: البته لازم است فیلم ها و محتواهایی که در این مجموعه تولید و برای عموم مردم به نمایش درمی آید،تمامی اقشار مختلف مردم از جمله جوانان و نوجوانان و افراد مذهبی و غیر مذهبی را در بر بگیرد.

همسر شهید باکری با اشاره به اینکه باید ارزشهای انسانی و اخلاقی دوران دفاع مقدس با شیوه های درست برای جوانان تبیین شود،بیان داشت: مجموعه فرهنگی سراسرنمای مقاومت زمانی موفق به جذب مخاطبان بیشتر از میان اقشار مختلف خواهد شد، که محتوای آن لایه های مختلف جامعه و افکارعمومی را در بر بگیرد.

وی بیان داشت: مطمینا بیان ارزشهای دوران دفاع مقدس درقالبهای هنری برای مردم جذابتر خواهد بود.

امیرانی به خاطرات خود با شهید حمید باکری اشاره و تصریح کرد: به گفته این شهید بزرگوار ، در جبهه ها می شد به راحتی چهره های کربلایی و عاشورایی از جمله حبیب بن مظاهر و سایر شخصیتها را دید.

همسر شهید حمید باکری با اشاره به اینکه هیچ یک از ما احاطه کاملی به آنچه در جبهه رخ داد نداریم،گفت: البته هر رزمنده و شهیدی خاطراتی را بیان کرده است که نشاندهنده به وقوع پیوستن حماسه ای بزرگ در جنگ هشت ساله است.

به گفته امیرانی عظمت و رشادتهای رزمندگان به قدری مهم بود که هدف صدام مبنی بر محاصره سه روزه نه تنها خرمشهر بلکه تهران را ناکام گذاشت.

مادر شهید محرم ترک:

مجموعه فرهنگی سراسرنمای مقاومت آرمانهای انقلاب را زنده نگه می دارد

مادر اولین شهید مدافع حرم با اشاره به اینکه اقدام بسیار خوبی از سوی شهرداری تهران در راستای حفظ ارزشهای دفاع مقدس صورت گرفته است، گفت: حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی ضامن تداوم انقلاب است.

گلنار ترک، مادر اولین شهید مدافع حرم محرم ترک نیز در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، با اشاره به اینکه

عاملان و آفرینندگان ارزش‌های جنگ هشت‌ساله، افرادی مؤمن و معتقد به ارزش‌های دینی و اسلامی بودند، گفت: رزمندگان اسلام از روی عقیده و ایمان علیه دشمن مبارزه و از سر اخلاص با نهایت توان به مقابله با دشمن اقدام کردند.

وی با بیان اینکه داشتن روحیه بالا و انگیزة قوی شاخصه خاص رزمندگان بود، افزود: باید از راههای مختلف به ویژه شیوه های هنری در راستای رشد و تقویت ارزش‌های دفاع مقدس اقدام کرد.

مادر شهید محرم ترک با بیان اینکه اقدام شهرداری تهران در راه اندازی مجموعه فرهنگی سراسرنمای مقاوت جای تقدیر و تشکر دارد، گفت: باید به نسل جوان نشان داد که چگونه جوانان ما با تمام توان و از خودگذشتگی در مقابل دشمنان ایستادگی کردند.

وی با تاکید بر اینکه تداوم انقلاب اسلامی به حفظ ارزشهای دینی و اسلامی بستگی دارد، گفت: باید اقدام شهرداری تهران در راه اندازی مجموعه سراسرنمای مقاومت به عنوان الگو در سایر کلانشهرها نیز اجرا شود.

مادر اولین شهید مدافع حرم با اشاره به اینکه امیدواریم در راستای شکل گیری این مجموعه از سوی مدیریت شهری اقدام تبلیغاتی مناسبی برای جذب علاقمندان و بازدید کنندگان از این مجموعه ارزشی صورت گیرد، افزود: امیدواریم به همت مسئولان شهری در این مجموعه از نظر تولید محتوا در قالب فیلم و عکس اقدامات مناسبی صورت بگیرد تا بتوانیم همه طیف های مختلف جوانان را جذب کنیم.

وی با اشاره به وجود ‌نگرانی‌هایی در زمینه حفظ و پاسداری از ارزش‌های فرهنگی و معنوی دفاع مقدس ، گفت: مجموعه فرهنگی سراسرنمای مقاومت یکی از بهترین شیوه ها برای پاسداشت و زنده نگداشتن ارزشهای دفاع مقدس است.

مادر شهید مدافع حرم اظهار امیدواری کرد به همت مسئولان ارزش‌های معنوی و فرهنگی دفاع مقدس در سطح جامعه ظهور و بروز پیدا کند.

وی ادامه داد:همچنان ارزشهای دوران دفاع مقدس زنده است که شاهدیم امروزجوانان ما برای حفظ ارزشها در خاک سوریه اقدام به دفاع از آرمانهای انقلابی می کنند، چرا که در غیر این صورت شاهد تعدی دشمنان فراتر از خاک سوریه بودیم.

پدر شهید خلیلی:

مجموعه فرهنگی سراسرنمای مقاومت نشاندهنده اقدام دلسوزانه شهرداری تهران است

رمضانعلی ، پدر شهید مدافع حرم محمد حسن خلیلی نیز در ادامه این گفت و گو به خبرنگار روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فرهنگی شهرداری تهران ، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست ، گفت: همه مسئولان و مدیران باید این فرمایش رهبر انقلاب را مدنظر قرار داده و در راستای حفظ ارزشهای دفاع مقدس اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه فرهنگی سراسرنمای مقاومت مصداق اقدام و عمل شهرداری تهران در زمینه پاسداشت ارزشهای دفاع مقدس است، خاطر نشان کرد: شهرداری تهران تنها مجموعه ای است که به دور از هرگونه شعارگرایی، اقدام و عمل را سرلوحه خود قرار داده و خدمات ارزشمندی را در زمینه های گوناگون از جمله خدمات شهری و سایر مسایل فرهنگی و اجتماعی انجام داده است.

پدر شهید مدافع حرم محمد حسن خلیلی با اظهار تاسف از اینکه در قبال اقدامات نرم افزایی و گسترده دشمن در راستای تخریب فرهنگی و دور کردن نسل جوان از ارزشها و آرمانهای انقلاب، از سوی مسئولان و متولیان فرهنگی اقدامات قابل قبولی صورت نگرفته است، افزود: باید با بهره گیری از امکانات و ابزارهای مختلف فرهنگی در مسیر آگاه سازی جوانان نسبت به توطئه دشمنان اقدام کرد.

پدر شهید مدافع حرم محمد حسن خلیلی در ادامه به اقدامات شبانه روزی شهرداری تهران در راستای رفاه شهروندان اشاره و خاطرنشان کرد:مجموعه فرهنگی سراسرنمای مقاومت اقدام ارزشمند و ماندگار شهرداری تهران در راستای آشنایی نسل جوان با آرمانها و ارزشهای دوران دفاع مقدس است.

خلیلی با تاکید بر اینکه شهردار تهران نشان داد که همچنان در مسیر آرمانهای انقلاب اسلامی پیش می رود، گفت: مدیریت شهری تهران تنها مجموعه ای است که در مسایل فرهنگی بر خلاف سایر مجموعه ها کم کاری ندارد.

پدر شهید مدافع محمد حسن خلیلی با اشاره به اینکه مجموعه فرهگی سراسرنمای مقاومت با بهره گیری شایسته از بیت المال راه اندازی شده است، گفت:قالیباف به مانند دوران دفاع مقدس دلسوزانه در زمینه خدمات شهری و مسایل فرهنگی فعالیت می کند.

به گفته خلیلی ،شهردار تهران به مردم نشان داد که می توان به دور از هرگونه حاشیه و صرفا حرف زدن در عمل دست به اقدامات قابل قبول و مردم پسند زد.

فرزند شهید صالح حسن زاده:

مجموعه فرهنگی سراسرنمای مقاومت بهترین راهکار هنری برای صیانت از ارزشهای دفاع مقدس است

فرزند روحانی شهید مدافع حرم با اشاره به اینکه مجموعه فرهنگی سراسرنمای مقاومت اقدام هنری ارزشمند از سوی مدیریت شهری تهران است، گفت: این اقدام هنری به عنوان بهترین عملکرد در کارنامه شهرداری تهران ثبت خواهد شد.

علی حسن زاده ، فرزند روحانی شهید مدافع حرم صالح حسن زاده نیز در ادامه گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، با اشاره به اینکه صیانت از دستاوردها و پاسداری از آثار هشت سال دفاع مقدس از سوی همه دست اندر کاران و مسئولان کشور امری لازم و ضروری است، افزود: حفاظت و بهره‌برداری از آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ثبت حماسه‌های جاودانه‌ شهدا و رزمندگان به هر شیوه و در هر قالب هنری به تداوم انقلاب اسلامی ایران کمک می کند.

وی ادامه داد:مجموعه فرهنگی سراسرنمای مقاومت یکی از راهکارهای به روز و کارآمد هنری در جلوگیری از به فراموشی سپردن میراث گرانبهای خون پاک شهدا و دستاوردهای دفاع مقدس است.

فرزند روحانی شهید مدافع حرم با اشاره به اینکه حفظ ارزشها دفاع مقدس در حقیقت زمینه‌سازی برای رشد فضایل انسانی است،افزود: شهرداری تهران در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رویکرد جهادی در عرصه فرهنگی را سرلوحه خود قرار داده است که مجموعه فرهنگی سراسرنمای مقاومت مصداق بارز این امر است.

وی ادامه داد: هر فردی حقیقی و حقوقی که در این کشور مسئولیتی برعهده باید در مسیر حفظ ارزشها و پاسداشت آرمانهای شهدا و شناساندن آن به نسل جوان گام بردارد.

مجموعه فرهنگی سراسر نمای مقاومت، با پرده سینمایی هزار و 800 متر روز دوشنبه با حضور مسئولان افتتاح می شود.

ارسال نظر: