در مراسم رونمایی از تیزر "رویای نیمه شب" عنوان شد؛

نیلی: رویای نیمه شب با یک زبان مناسب به سوالات پاسخ می‌دهد/ ذوعلم: تجربه کتاب دختر شینا، تجربه شیرینی بود

کدخبر: 2046017

نیلی گفت: امیدوارم روزی بیاید که برای ترویج دین خدا انقدر کتاب های خوب داشته باشیم که برای انتخاب دچار مشکل شویم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی نسیم آنلاین ، مراسم رونمایی از تیزر سینمایی کتاب رویای نیمه شب صبح امروز در سینما آزادی برگزار شد.

خیلی از سینماگران برای تبدیل این کتاب به فیلم و سریال در نظر داشتند

در ابتدای این مراسم محمد حمزه زاده، مدیر انتشارات سوره مهر گفت: این اتفاق اتفاق بزرگی برای نشر است، کتاب رویای نیمه شب کتاب خوبی است، اقای سالاری نویسنده این کتاب را سال های سال است که می شناسم.

وی افزود: آن جور که شنیده ام این کتاب را خیلی از سینماگران برای تبدیل به فیلم و سریال در نظر داشتند و این نشان از آن دارد که کتاب، کتاب خوبی است.

این تیزرها باعث شدند تا کتاب ها پرمخاطب شوند

در ادامه نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی گفت: کار قبلی مسابقه کتاب و زندگی، دختر شینا بود و حدود یک ماه و نیم بعد از یکی مسئولان شنیدم که با همین بازیگران و با همین ترکیب فیلم سینمایی برای این کتاب بسازید.

وی افزود: الان علاوه بر اینکه یک کتاب خوب ترویج می شود، اینکه بتوانیم با یک زبان مناسب و در قالب یک رمان سوالات شیعی و از این قبیل را پاسخ دهیم خیلی خوب است.

نیلی تاکید کرد: شاید این داستان عاشقانه وقتی که تمام می شود متوجه نمی شود که نویسنده با چه هنرمندی پیام ها را به آنها رسانده است.

وی افزود: این کاری که در شیرازه می شود، کار بزرگی است و زحمت زیادی برای آن کشیده می شود و باید بگویم که این بار بسیار غریبانه کار را انجام دادند.

نیلی گفت: امیدوارم روزی بیاید که برای ترویج دین خدا انقدر کتاب های خوب داشته باشیم که برای انتخاب دچار مشکل شویم.

وی افزود: این تیزرها باعث شدند تا کتاب ها پرمخاطب شوند، و طی دوسال گذشته باعث رونق در حوزه نشر شدند.

کاری که دوستان انجام دادند به نوعی جهاد فرهنگی است

حجت الاسلام مظفر سالاری نویسنده کتاب رویای نیمه شب در این مراسم گفت: من همیشه میی گفتم اگر کتاب و کتابخوانی بخواهد در کشور گسترده شود باید بسترش فراهم شود.

وی افزود: همین کاری که امروز میبینیم نمونه ای از این فراهم کردن بستر است؛ کاری که این دوستان انجام می دهند جهاد فرهنگی است.

سالاری تاکید کرد: بودجه این کار، همه اش از محل فروش خود کتاب تامین شد و این اتفاق بسیار بسیار مبارک است.

تجربه کتاب دختر شینا، تجربه شیرینی بود

در ادامه احمد ذوعلم گفت: حدود دوسال پیش در مجمع ناشران این بحث مطرح شد که بتوانیم کاری را شروع کنیم تا بتوانیم یک کتاب را پرمخاطب کنیم.

وی افزود: کتاب اول من زنده ام بود که با کمک فعالان فرهنگی ٢٢٠ نسخه از کتاب در بازار نشر فروش رفت؛ آن اتفاق اول ما را بر ان داشت تا این کار را جدی تر دنبال کنیم؛ در کتاب دختر شینا تصمیم گرفتیم تا از صنعت سینما استفاده کنیم.

ذوعلم گفت: تجربه کتاب دختر شینا، تجربه شیرینی بود؛ و بسیار ما را امیدوار کرد؛ آن کار دو بازیگر اصلی داشت و کار جمع و جورتری بود؛ ایده مان این بود که زوج سینمایی در نظر بگیریم که در نهایت به اقای زندگانی و خانم عبدالرزاقی رسیدیم .

وی تاکید کرد: در این کار باشگاه فیلم سوره هم خواست که وارد کار شود؛ چون فضای فیلم، فضای تاریخی بود؛ کار ریسک داشت؛ همه مراحل کار سخت بود؛ کار. به خودی خودش اثری خوب و قابل تامل است.

ذوعلم گفت: امروز می توانم بگویم باز یک قدم برای تبدیل کتاب به فیلم و همچنین معرفی کتاب جلو رفتیم. وی گفت: صداوسیما در چندسال اخیر، کارهای خوبی برای معرفی کتاب انجام داده است؛ در دو سال گذشته ٤٠ تیزر از تلویزیون پخش شده است اما باز هم کافی نیست.

ذوعلم گفت: ما خرید سازمانی در مسابقه کتاب و زندگی نداریم؛ الان کتاب رویای نیمه شب ٧٠ هزار نسخه اش فروش رفته است، کتاب ١٢ هزار تومان بود اما قیمت کتاب را کاهش دادیم.

در ادامه محمدرضا شفا، تهیه کننده و مدیرعامل باشگاه فیلم سوره گفت: این اتفاقی که می افتد، اتفاق مبارکی است؛ خبرهایی می شنویم از گوشه و کنار که تیزرهای کتاب ساخته می شود و این بسیار بسیار اتفاق مبارکی است.

وی افزود: من از آقای غزالی خواستم که اینجا باشند، اما گفتند که برای پروژه ای در کرمان هستند و قرار شد تلفنی صحبت کنند.

عباس غزالی که تلفنی در این برنامه حضور داشت، گفت: امیدوارم که همه کار را بپسندند و تشکر می کنم از همه کسانی که زحمت کشیدند و امیدوارم حقیقتا این رمان که بسیار جذاب است با رونمایی از این تیزر دید شود.

در ادامه عباسی، کارگردان این تیزر گفت: تولید این تیزر ٧ روز طول کشید و در کل حدودا دو ماه برای آماده شدن تیزر زمان برد.

همچنین ماه چهره خلیلی، بازیگر این تیزر گفت: الان که کار را دیدم بسیار لذت بردم، کتاب بسیار کتاب خوبی بود و امیدوارم فیلم سینمایی آن ساخته شود.

متین ستوده، دیگر بازیگر این تیزر گفت: من هم بسیار خوشحالم که در این تیزر همکاری کردم و وقتی کتاب را خواندم بسیار لذت بردم.

ارسال نظر: