حمیدرضا پگاه بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

سطح کیفی فیلمنامه‌ها رشد چندانی نداشته/ خانه سینما تأثیری در بهبود وضعیت رفاهی سینماگران ندارد

کدخبر: 2052555

حمیدرضا پگاه بازیگر سینما و تلویزیون که تجربه های ایفای نقش در آثاری نظیر "یکی میخواد باهات حرف بزنه"، "شبانه روز" و "برخورد خیلی نزدیک" را داشته است مدتی است که کم کارتر از قبل شده است.

گروه فرهنگی « نسیم آنلاین » ؛ حمیدرضا پگاه بازیگر سینما و تلویزیون که تجربه های ایفای نقش در آثاری نظیر "یکی میخواد باهات حرف بزنه"، "شبانه روز" و "برخورد خیلی نزدیک" را داشته است مدتی است که کم کارتر از قبل شده است.

پگاه در گفتگو با « نسیم آنلاین » درباره این کم کاری بیان داشت: به هر حال وقتی تجربه بازیگری بیشتر می شود در قبول پیشنهادات هم استانداردی خاص را رعایت می کنید. در یک سال اخیر واقعا پیشنهادی که وسوسه ام کند به ایفای نقش وجود نداشته است.

وی ادامه داد: البته نه اینکه پیشنهاد نباشد. اتفاقا پیشنهاد هست اما پیشنهاد خوب کم شده است. خیلی ها فکر می کنند وسواس بالای ماست که باعث می شود کم کار شویم اما واقعیت اینجاست که سطح کیفی فیلمنامه ها رشد چندانی نداشته است و اغلب با محاظفه کاری تمام می خواهند ایده های سالیان گذشته خود را مجددا به فیلم بدل کنند.

در انتظار اکران «فرزندخوانده»

پگاه با اشاره به اینکه یک فیلم آماده اکران به نام «فرزندخوانده» دارد اظهار داشت: «فرزندخوانده» یک فیلم اپیزودیک است که توسط وحید نیکخواه آزاد ساخته شده است. این فیلم بخشی از فراز و فرودهای زندگی کودکان را روایت می کند.

این بازیگر ادامه داد: «فرزندخوانده» از جمله آثاری است که در جشنواره کودک سال گذشته مورد توجه قرار گرفت اما عجیب است که هنوز شرایط اکران آن فراهم نشده است در صورتی که اتفاقا در کنار اکران فیلمهای مختلف از تجاری تا هنری نیاز داریم به اکران آثار کودک با درونمایه آسیب شناسانه.

خانه سینما تأثیری در بهبود اوضاع رفاهی بدنه سینما ندارد

حمیدرضا پگاه با اشاره به اینکه آخرین کار تلویزیونی اش هم مینی سریالی بوده به نام «زاویه هفتم» مربوط به دو سال پیش به نسیم آنلاین گفت: بعد از آن مینی سریال چند فیلمنامه تلویزیونی دیگر به دستم رسید که هیچ کدام نظرم را جلب نکرد. در این شرایط اینکه بازی نکنم خیلی بهتر است تا در محصولاتی ایفای نقش کنم که حتی با داشتن بهترین زمان پخش هم نمی توانند مخاطب جلب کنند.

پگاه در پاسخ به این پرسش که آیا در ایام بیکاری توسط صنف خانه سینما مورد حمایت قرار می گیرد گفت: نه، بیمه بیکاری وجود ندارد و تنها یک بیمه درمانی معمولی داریم که آن هم کاربرد زیادی نداشته است و تعرفه هایش طوری است که فقط یک هزینه حداقلی را برای درمان می دهد و بخش عمده هزینه ها را باید خودمان پرداخت کنیم.

حمیدرضا پگاه با بیان اینکه خانه سینما هیچ اقلام رفاهی خاصی را در برهه های زمانی مختلف حتی روز ملی سینما در اختیارشان نگذاشته بیان داشت: عضویت در خانه سینما تأثیری در بهبود وضعیت رفاهی‌مان نداشته و اگر هم امکاناتی بوده این امکانات شامل حال ما که نشده است.

ارسال نظر: