احمد شرفخانی در نشست خبری روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان:

۲۸۰۰ مرکز فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه ایجاد شده است/ دشمن به دنبال تخریب امامزادگان است

کدخبر: 2052698

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: یکی از راهبردهای این سازمان تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است. بر این اساس تا امروز در دو هزار و ۸۰۰ امامزاده مراکز فرهنگی و قرآنی ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »، نشست خبری روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان ظهر امروز با حضور احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در سالن شهید محلاتی این سازمان و با حضور خبرنگاران و اصحاب مطبوعات برگزار شد.

احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در این نشست خبری، گفت: فردا دوشنبه 5 ذی القعده به نام روز امامزادگان نامگذاری شده است. بر این اساس سازمان اوقاف و امور خیریه با توجه به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند برنامه ریزی هایی را انجام داده است.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه بر این اساس برنامه ریزی های 5 ساله ای را انجام داده است که بر اساس این برنامه ریزی از ظرفیت موجود در استان ها و شهرستان ها استفاده کنیم تا امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی تبدیل شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و اقداماتی که تا امروز انجام داده ایم بخش عمده ای از امامزادگان به سمت تبدیل شدن به قطب فرهنگی در حرکت هستند.

شرفخانی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای موجود در سال 94 و 95 در یک هزار و 999 امامزاده و بقعه متبرکه فعالیت های عمرانی و ساختمانی در حال انجام بوده است. همچنین در سه هزار و 59 امامزاده و بقعه متبرکه بحث تعمیر و مرمت در حال انجام است.

وی اضافه کرد: البته لازم به ذکر است که بخشی از اعتبارات برای تعمیر و مرمت نیز از بخش جذب اعتبارات کمک های مردمی تامین شده است. بر این اساس اسم طرحی که کمک های مردمی جذب شده "طرح مودت" است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: تمام عواید بقاع متبرکه اعم از نذور ، هدایا و کمک های مردمی در خود امامزادگان هزینه می شود و هیچ مبلغی به سازمان اوقاف منتقل نمی شود بلکه ساختار مدیریتی به نحوی است که عواید در سامانه جامع مدیریتی سازمان اوقاف ثبت و هزینه کرد آن مشخص می شود.

شرفخانی متذکر شد: مدیریت امامزادگان به صورت مردمی است. هیئت امنا، امامزادگان را بر اساس احکامی که از سازمان اوقاف وادارات اوقاف دریافت می کنند اداره می کنند و نقش اساسی و اصلی را مردم بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: سازمان اوقاف برای بزرگداشت دهه کرامت در 31 استان ویژه برنامه هایی را در دست برگزار دارد. از جمله این برنامه ها می توان به برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان از فردا در سراسر کشور اشاره کرد. همچنین در 350 امامزاده همایش بزرگداشت آن امامزاده برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: یکی از راهبردهای این سازمان تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است. بر این اساس تا امروز در دو هزار و 800 امامزاده مراکز فرهنگی و قرآنی ایجاد شده است.

شرفخانی در پایان گفت: آماده سازی زیر ساخت های فرهنگی، راه اندازی مراکز آموزشی، کتابخانه و امکانات مجازی را از جمله اقداماتی می باشد که در تقویت مراکز فرهنگی و قرانی امامزادگان مورد توجه قرار گرفته است.

ارسال نظر: