حجت الاسلام شهیدی تأکید کرد:

ضرورت همراهی نمایندگان مجلس در جهت حل مشکلات ایثارگران

کدخبر: 2053615

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امیدواریم با همراهی و همفکری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مشکلات جامعه ایثارگری برطرف شوند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در نخستین نشست هم‌اندیشی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، ضمن تبریک دهه کرامت گفت: همه ما باید بکوشیم دین خود را نسبت به خانواده شهدا و ایثارگران ادا کنیم و در این مسیر فعالیت کنیم.

وی افزود: ما در مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران تمام تلاش خود را برای ادای دین به ایثارگران انجام می‌دهیم، با این حال معتقدیم هر قدر بکوشیم نمی‌توانیم عظمت فداکاری این عزیزان را جبران کرد. فداکاری خانواده‌ای که ۵ فرزند خود را در راه اسلام و انقلاب فدا کرده است یا صبر و تحمل جانبازی که بیش از ۳۰ سال بر روی تخت بیماری دراز کشیده را نمی‌توان با هیچ کاری جبران کرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد تاکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران با جامعه هدفی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری روبروست و با در نظر گرفتن کاستی‌های موجود خدمات رسانی به این عزیزان با مشکلاتی مواجه می‌شود. از سوی دیگر وجود نقص در برخی قوانین نیز مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده است که امیدواریم با همراهی و همفکری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی این مشکلات برطرف شوند.

معاون رییس جمهوری با اشاره به ابلاغ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از سوی دولت یازدهم گفت: از تصویب این قانون چندین سال می‌گذشت و سرانجام دولت یازدهم این قانون را با وجود بار مالی زیادی که در پی داشت جهت اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ کرد و امروز با وجود تمام مشکلات و تنگناهای اقتصادی، بخش‌های زیادی از آن اجرایی شده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا گفت: از حدود ۱۹ هزار گلزار مطهر شهدا در سراسر کشور تاکنون بیش از ۱۳ هزار گلزار به صورت کامل ساماندهی شده‌اند و کار ساماندهی بقیه گلزارها نیز در حال انجام است.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در خصوص پرداخت معوقات ایثارگران نیز گفت: معوقات ایثارگران از سال ۱۳۷۶ تا پایان سال ۹۰ به صورت کامل پرداخت شده است و معوقات سال ۹۱ نیز با اولویت استان‌های محروم تاکنون برای ۹ استان پرداخت شده است و امیدواریم تا پایان سال جاری معوقات این سال به صورت کامل پرداخت شود. پرداخت معوقات سال‌های ۹۲ و ۹۳ نیز در دستور کار سال آینده قرار دارد.

وی حضور ایثارگران را در بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی افتخار بزرگی دانست و گفت: امیدواریم تعامل و هماهنگی خوبی بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود داشته باشد تا شرایط ایثارگران بیش از پیش بهبود بخشیده شود.

ارسال نظر: