معاون حج سازمان حج و زیارت در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

هنوز مقصران اصلی حادثه جرثقیل مشخص نشدند

کدخبر: 2055738

حمید محمدی گفت: هنوز هیچ مسئله‌ای به طور روشن در این زمینه مشخص نشده و ما در حال پیگیری هستیم تا مقصر اصلی این حادثه مشخص شوند.

حمید محمدی در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین »، درباره دادگاه جنائی جده در خصوص حادثه جرتقیل گفت: هنوز هیچ مسئله ای به طور روشن در این زمینه مشخص نشده و ما در حال پیگیری هستیم تا مقصر اصلی این حادثه مشخص شوند.

وی ادامه داد: یک روز بعد از حادثه جرثقیل مقامات عربستانی اعلام کرد که به کسانی که در این حادثه به شهادت رسیدند یک میلیون ریال سعودی و به کسانی که نقص عضو داشتند نیز یک میلیون ریال و به کسانی که آسیب دیدند 500 هزار ریال سعودی پرداخت می شود و همه انتظار داشتند این مبلغ همان زمان پرداخت شود و ما 11 شهید در این حادثه داریم ولی تا به حال به جایی نرسیده است و بعد از گذشت حدود 8 ماه از موسم حج باز این مسئله را پیگیری کردیم ولی هنوز به جایی نرسیده است.

معاون حج سازمان حج و زیارت اظهار داشت: مقامات سعودی عدم پرداخت دیه شهدای حادثه جرثقیل را تناقضات آماری عنوان می کنند، در حالی که پادشاه عربستان دستور مستقیم درباره این مسئله داده بود ولی هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است و عربستان به هیچ کشوری درباره این حادثه دیه پرداخت نکرده است.

محمدی خاطر نشان کرد: در خصوص فاجعه منا هنوز علی رغم همه پیگیری های صورت گرفته هیچ اتفاقی نیفتاده است.

ارسال نظر: