از وقف منزل مسکونی تا وقف ورزشی ؛

بانوان واقف پیشگام درسنت حسنه وقف

کدخبر: 2057331

بانوان واقف نیک اندیش اردبیلی و بابلی با وقف مایملک و دارایی های خود سنت حسنه وقف را زنده نگه داشتند.

به گزارش « نسیم آنلاین » ،حسن ربیعی سخنگوی سازمان اوقاف با تبریک آغاز هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنربه وقف های جدید در اردبیل و بابل اشاره کرد وگفت:یک بانوی نیکوکار اردبیلی در اقدامی خداپسندانه خانه دو طبقه خود را در اردبیل وقف کرد.

وی اظهار داشت: فاطمه هادی سرابی واقف نیکوکار با حضور در اداره اوقاف وامور خیریه اردبیل منزل مسکونی خود را به مساحت 110 متر و به ارزش دو میلیارد ریال با نیت تعزیه داری حضرت ابا عبدا... الحسین(ع) وقف کرد.

ربیعی هدف واقف از به ثبت رسانیدن این وقف جدید را، نشر معارف اسلامی ، ترویج فرهنگ غنی عاشورا وباقیات الصالحات عنوان کرد.

سخنگوی سازمان اوقاف با تاکید بر اینکه زنان مسلمان ایرانی در طول تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی در تمامی صحنه ها از جمله وقف حضور فعالی داشته اند خاطرنشان کرد: بانوی خیربابلی در راستای محرومیت زدایی از منطقه ،زمین موروثی خود را برای امور ورزشی اهالی محل وقف کرد.

وی با بیان اینکه واقف خیراندیش "وجیهه آهنگرکانی "با حضور در اداره اوقاف و امور خیریه بابل زمین خود را وقف کرد، افزود: مساحت این زمین یکهزار و 140 متر مربع وارزش آن حدود 140 میلیون ریال است و این زمین از سوی واقف خیراندیش جهت استفاده ورزش اهالی محل وقف شده است.

ربیعی گفت : این واقف نیک اندیش همچنین نیت کرده است در صورت منفعتی شدن و عدم استفاده برای ورزش ،عواید زمین صرف عزادری امام حسین(ع) در تکیه و مسجد روستای خجیر کلا شود.

به گفته سخنگوی سازمان اوقاف همچنین در دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) یک وقف جدید از سوی زوج خیردرگرگان به ثبت رسید.

وی گفت: واقف خیراندیش محمد ابراهیم حسن پور و حاجیه خانم محترم منوچهری 26 هکتار و 4 هزار متر مربع ازارضی خود را در شهرستان آق قلا به نیت ایتام وقف کردند.

سخنگوی سازمان اوقاف خاطرنشان کرد:این واقفان خیراندیش قبلا نیز 40 هکتار از اراضی خود را در این شهرستان به نیت ایتام وقف کرده بودند .

ارسال نظر: