۱۸۵۰۰ بسته آموزشی از محل عواید موقوفات به دانش آموزان مستعد اهداء می‌شود

کدخبر: 2060835

مدیر کل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف با بیان اینکه نیات ۴۹۷ موقوفه در طرح«مهر تحصیلی» اجرا می شود، گفت: ۲۴ استان مجری این طرح هستند و در قالب این طرح ۱۸۵۰۰ بسته اقلام آموزشی بین دانش آموزان مستعد جامعه توزیع می شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حمید عسگری مدیر کل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف در گفت و گویی اظهار کرد: طرح «مهر تحصیلی» که سازمان اوقاف و امور خیریه اجرای آن را آغاز کرده برای کمک به امور تحصیلی دانش آموزان مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دوره های اول و دوم دبیرستان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه عواید 497 موقوفه در طرح «مهر تحصیلی» اجرای نیت می شود، افزود: 24 استان مجریان طرح هستند و دیگر استان ها هم به دلیل عدم وجود موقوفه، در زمره پشتیبانان این طرح به شمار می روند.

عسگری با بیان اینکه استان تهران بیشترین موقوفه را در این طرح به خود اختصاص داده، اظهار داشت: استان ایلام به عنوان دارنده کمترین موقوفه در این طرح فعالیت دارد.

مدیر کل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف، تعداد بسته های لوازم التحریر توزیع شده بین دانش آموزان در مرحله اول مهر تحصیلی را 18 هزار و 500 بسته عنوان کرد و گفت: مشارکت های مردمی هم در این طرح کمک حال مسئولان و مجریان است.

وی اظهار داشت: برخی نهاد ها و سازمان های خیریه مانند کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) با ارائه کمک های مالی، از این طرح پشتیبانی می کنند.

عسگری درباره نحوه شناسایی دانش آموزانی که شامل طرح «مهر تحصیلی» و دریافت اقلام آموزشی هستند، گفت: وقف نامه های شخصی، ائمه جمعه، جماعات و مبلغین اعزامی، انجمن های خیریه فعال، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، هیات امناء و مدیران فرهنگی- قرآنی بقاع، دانش آموزان مشمول این طرح را به سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی کرده اند.

وی درباره ارزش ریالی اقلام آموزشی موجود در این طرح افزود : نیازهای آموزشی یک سال دانش آموزان شامل کیف، مداد مشکی و قرمز، مداد تراش، پاک کن، گونیا، نقاله، جامدادی، مداد رنگی و دفترهای100،60،40 برگ و نقاشی تعداد زیاد خودکار در رنگ های مختلف، اتود و نوک آن اقلام آموزشی هستند که هزینه های آن در مجموع برای مقاطع ابتدایی 46 هزار تومان و برای مقطع دبیرستان 47 هزار تومان شده که برای تهیه آنها در بازار آزاد باید تا 3 برابر هزینه کرد.

مدیر کل امور اجتماعی سازمان اوقاف تصریح کرد: تمامی اقلام موجود در طرح «مهر تحصیلی» در راستای «اقتصاد مقاومتی» و همگی تولید کارخانجات داخل هستند و هیچ جنس خارجی در این بسته وجود ندارد.

وی در مورد موقوفات شاخص و مطرح پشتیبان طرح «مهر تحصیلی» افزود: موقوفات میرزا احمد خان بدر، علی اکبر امیر معتضدی، حاج عباس صراف، بانو هاشمیه طباطبایی و حاج ابوالحسن از موقوفات مطرح استان تهران، موقوفات کرکوکی و چقاگلان از موقوفات مطرح استان کرمانشاه، موقوفات آل عصفور و شیخ محمد از موقوفات مطرح استان بوشهر، موقوفه لیستر از موقوفات مطرح استان البرز و موقوفه شیخان از موقوفات مطرح استان قم مهمترین موقوفات شاخص در طرح « مهر تحصیلی » هستند که عواید آنها صرف اجرای نیات واقفان خیراندیش می شود

عسگری با بیان اینکه امداد کریمانه و محترمانه در این طرح ، تاکیدی ویژه ای شده که باید حرمت افراد حفظ شود اظهار داشت : حمایت از دانش آموزان مستعد در این طرح برجسته و تلاش شده تا از بار منفی خطاب قرار دادن دانش آموزان فقیر، بی بضاعت و مستضعف ممانعت شود.

ارسال نظر: