سیدمحمد حسینی:

"سینا سینا عباس"، پیوندی نمایشی میان مسائل عاشورا و اتفاقات روز کشوراست

کدخبر: 2066587

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم پس از تماشای اثر تازه علیرضا مهران گفت: نمایش "سینا سینا عباس" پیوندی خوب و مناسب میان وقایع عاشورا و اتفاقات روز کشور را به تصویر می‌کشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سیدمحمدحسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم شب گذشته به تماشای نمایش «سینا سینا عباس» نشست.

حسینی پس از تماشای این اثر ضمن تقدیر از عوامل اثر و بیان آنکه آثار نمایشی را همواره دنبال می‌کند، نمایش محیطی «سینا سینا عباس» را اثری ارزشمند نامید که پیوندی نمایشی میان مسائل عاشورا و اتفاقات امروزی برقرا می‌کند. وی ابراز داشت: «اجرای این نمایش در زمان بسیار مناسبی بود که به هرحال با توجه به آغاز ماه محرم و موضوع مدافعان حرم باعث اهمیت دو چندان اثر می شود.»

وی با اشاره به کیفیت اجرایی اثر اظهار داشت: «در این نمایش از هنرمندان خوبی استفاده شده است، به ویژه گروه حرکات نمایشی اثر که پیش از این هم آثاری از آنان را دیده بودم و اکنون نیز شاهد خلق تصاویری تازه‌ای بودیم. ایجاد چنین فضایی به صورت میدانی برای مخاطبان جذابیتهای خاص خودش را دارد و شاهد بودیم که مردم ایستادند و تا پایان کار اثر را مشاهده کردند. عوامل نمایش در استقاده از شیوه‌های اجرایی مناسب و ابزارهای بصری اتفاقات تاره ای را رقم زده‌اند که این خود نیز یکی از ویژگی‌های «سینا سینا عباس» به شمار می‌رود. عناصر مختلف در اثر باعث شده است مخاطب ارتباط خوبی با آن برقرار کند.»

حسینی با اشاره به لزوم اجرای آثاری با مضمون مدافعان حرم اظهار داشت: «امنیت امروز ما مرهون رشادتها و شجاعتهای افرادی است که مرزهای دفاع از میهن اسلامی را فرسنگها آن طرف‌تر برده‌اند و در عین حال برای یاری ستمدیدگان در دیگر نقاط جهان همواره جهاد می‌کنند. امروز نیز هنرمندان می‌توانند با تولید آثاری متناسب ضمن تببین این مسئله در جامعه به بیان این وقایع مهم مرتبط با جامعه کمک کنند. اکنون دیگر باید بتوانیم با ابزار هنر بسیاری از سخنان و پیامهایمان را به نسل امروز منتقل کنیم.»

نمایش «سینا سینا عباس» به کارگردانی علیرضا مهران، طراحی حرکات نمایشی علی براتی، تهیه‌کنندگی حمید نیلی هر روز در دو نوبت 20 و 21 در محوطه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

ارسال نظر: