آقاتهرانی:

عاشورا جریان همیشه زنده تاریخ است

کدخبر: 2066773

استاد حوزه علمیه گفت: عاشورا جریان زنده تاریخ و باعث بقاء و رشد و تعالی اسلام است و احساس، عشق و عاطفه عزاداران امام حسین(ع) چه کیفی و چه کمی نسبت به قبل بیشتر شده و حالت جهانی پیدا کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در سومین شب از ماه محرم در جمع عزاداران حسینی در مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه جریان عاشورا جریان زنده تاریخ و باعث بقاء و رشد و تعالی اسلام است، اظهار کرد: احساس، عشق و عاطفه عزاداران امام حسین(ع) چه کیفی و چه کمی نسبت به قبل بیشتر شده و حالت جهانی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: هر کسی که به انسانیت تعلق دارد نسبت به امام حسین(ع) احساس تعلق می‌کند و این حالت خارج چارچوب ادیان و مذاهب رفته است.

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه در ایام اربعین بالغ بر 20 میلیون نفر از اقصی نقاط جهان خود را به کربلای معلی می‌رسانند، بیان کرد: جز حاکمیت امام حسین(ع) و دلهای واله و شیدای شیعیان هیچ حکومتی نمی‌تواند این همایش عظیم را نظم داده و بدون مخاطره برگزار کند.

آقا تهرانی با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) در برابر دشمن و کسی که ادعای اسلام و خلافت اسلامی داشت و می‌خواست اسلام غلط و تحریف شده را در جامعه پیاده کند ایستاد، بیان کرد: پس از 1400 سال چراغ راهی که سیدالشهدا(ع) با خون خود، خاندان و یارانش روشن کرد همچون مشعلی فروزان راه را به همه نشان می‌دهد و مانع از به انحراف رفتن انسان‌های آزاده و خدا جو می‌شود.

وی افزود: دشمنان بعد از شهادت سید الشهدا(ع) تا امروز اقسام و انواع نقشه‌ها و ترفندها را برای کمرنگ کردن نور این حضرت به کار بستند ولی هیچگاه نتوانستند به مقاصد خود برسند.

استاد حوزه علمیه راه ارتباط با امام عصر(عج) را ارتباط مستمر با امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: برای ارتباط برقرار کردن با سید الشهدا(ع) باید پاک شوید و برای پاک شدن باید توبه کرده و دیونی که بر گردن دارید را ادا کنید. اگر نماز و روزه بر گردن دارید ادا و خمس مالی که بدهکار هستید را پرداخت کنید.

آقا تهرانی اظهار کرد: بسیاری افراد در محرم و صفر منقلب شدند و به آغوش امام حسین(ع) بازگشتند و برکات مادی و معنوی نصیب حالشان شد.

وی خاطرنشان کرد: مبادا کاری کنید که این محبت از دلتان برود. کسی که محبت اهل بیت(ع) را در دل دارد بیشتر مورد توجه شیطان است. امام چراغ هدایت است و فاصله گرفتن از امام باعث گمراهی و انحراف خواهد شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه فرشتگان به استقبال عزاداران حسینی می‌روند، بیان کرد: کسانی که در دنیا حسینی بودند در هنگام مرگ و شهادت هم با یا حسین جان به جان آفرین تقدیم کردند.

ارسال نظر: