در نشست خبری سی و نهمین دوره مسابقات ملی قرآن کریم عنوان شد:

بزرگترین مسابقه قرآنی از ۲۵ مهرماه آغاز می شود/ ۷۵۰ نخبه قرآنی با هم به رقابت خواهند پرداخت

کدخبر: 2067636

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سی و نهمین دوره مسابقات ملی حفظ، قرائت، ترتیل، معارف و همخوانی قرآن کریم امسال در تاریخ ۲۵ مهرماه در "زیباکنار" برگزار خواهد شد. بر این اساس شعار قرآنی ما امسال "انی احب الصلاه و تلاوت کتابه" است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، نشست خبری سی و نهمین دوره مسابقات ملی حفظ، قرائت، ترتیل، معارف و همخوانی قرآن کریم با حضور حجت الاسلام حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در این نشست خبری در سخنانی، گفت: در راستای ایجاد فضای قرآنی و ترویج علوم و معارف قرآن این مسابقات به صورت سالانه برگزار می شود. بر این اساس با توجه به اینکه رسالت این سازمان برگزاری این مسابقات است و با توجه به اینکه سال قبل این مسابقات در فصل زمستان برگزار شد امسال تصمیم گرفتیم تا این مسابقات را زودتر برگزار کنیم.

وی افزود: از آنجایی هم که قاریان باید از سلامت آوایی مناسبی برخوردار بوده باشند در 2 سال گذشته تصمیم گرفتیم تا این مسابقات را در فصل پاییز برگزار کنیم. البته قرار بود این مسابقات در اوایل مهرماه برگزار شود ولی با توجه به فرارسیدن ایام محرم به بعد از عاشورا موکول شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: سی و نهمین دوره مسابقات ملی حفظ، قرائت، ترتیل، معارف و همخوانی قرآن کریم امسال در تاریخ 25 مهرماه در زیباکنار برگزار خواهد شد. بر این اساس شعار قرآنی ما امسال "انی احب الصلاه و تلاوت کتابه" است. امام حسین (ع) در روز عاشورا و در میدان جنگ از دشمنان خود مهلت خواست تا نماز و قرآن را بخواند.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: مسابقات از 25 مهرماه آغاز می شود و تا 1 آبان ماه به پایان خواهد رسید. بعد از این تاریخ نیز مسابقات خواهران آغاز می شود و تا 6 آبان ماه به پایان خواهد رسید. بر این اساس مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات نیز روز 7 آبان ماه برگزار می شود.

وی اضافه کرد: امسال بخش های مدیحه سرایی و ابتهال به همراه حفظ و قرائت باهم برگزار خواهد شد. بر این اساس در تاریخ 26 مهرماه مسابقات دعا و مدیحه سرایی، 28 مهرماه تا 1 آبان ماه مسابقات حفظ و قرائت، 3 آبان ماه دعاخوانی و مدیحه سرایی و 7 آبان ماه نیز مراسم پایانی این دوره از مسابقات برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: امسال به منظور انعکاس بهتر مسابقات قرآن بخش برادران را از خواهران تفکیک کردیم. همچنین برای نخستین بار در تاریخ این مسابقات پوشش کامل آن را در 3 نوبت صبح، عصر و شب در شبکه قرآن سیما خواهیم داشت.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: امسال هم همانند سال های قبل برای شرکت کنندگان اردوی آموزشی برگزار خواهیم کرد. بر این اساس این اردوی آموزشی در شهر ساری برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های جانبی این دوره از مسابقات نیز شامل برگزاری محافل قرآنی است که بر این اساس تا امروز 60 محفل قرآنی در استان گیلان برگزار شده است. همچنین در ایام محرم نیز 70 محفل قرآنی دیگر نیز برگزار می شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه قرآنی و برگزاری 52 کارگاه آموزشی بیا حضور اساتید و چهره های سرشناس به همراه تجلیل از پیش کسوتان حوزه قرآنی در حاشیه مسابقات ازجمله برنامه های دیگری است که برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی متذکر شد: امسال یک تیم کارگردانی با مشارکت شبکه قرآن و صدا و سیما برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات ملی حفظ، قرائت، ترتیل، معارف و همخوانی قرآن کریم را برعهده دارند.

وی تصریح کرد: امسال ۷۵۰ نفر در مسابقات شرکت می‌کنند که ۴۵۰ شرکت کننده آقا و ۳۰۰ شرکت کننده خانم در مسابقات به رقابت می‌پردازند. البته برادران تعداد بیشتر دارند زیرا که رشته‌هایی همانند اذان و ابتهال در بین خواهران برگزار نمی‌شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان گفت: به حائزان رتبه ممتاز مسابقات جایزه ۶۰ میلیون ریال اهدا می شود. بر این اساس تا ۲ سال قبل فقط یک نفر جایزه اول و دیگر جوایز را هم فقط یک نفر می‌گرفتند اما از سال گذشته تنها ۲ ملاک در مسابقات وجود دارد و براساس آن هر چند نفر حائز رتبه ممتاز و عالی بشوند جایزه در نظر گرفته شده را دریافت خواهند کرد.

ارسال نظر: