آیت الله نمازی:

امام حسین روز عاشورا در کربلا به دنبال وظیفه بود

کدخبر: 2070225

نماینده ولی فقیه درکاشان، با اشاره به اینکه در فضای کربلا، معنویت فشرده است گفت: درکربلا و حرم ابا عبداالله الحسین(ع) و ابوالفضل العباس(ع) به اندازه ای ترافیک معنویت است که انسان از درک و کشف این همه عظمت عاجز است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیت الله عبدالنبی نمازی بعد از ظهر امروز در دیدار با اعضای هیات امنا و شورای اجرایی موکب ابالحسن علی ابن امام محمد باقر(ع) کاشان گفت: عظمت و جلالت امام حسین(ع) باب های بسته را بازکرده است ودیگر مرزی به آن معنای جغرافیایی وجود ندارد و مرزهای کشورهای اسلامی و غربی به طرف کربلا باز شده است.

وی افزود: گذر تفکر حسینی از مرزها تنها پایان کار نیست بلکه آغاز کار است و در آینده عظمت امام حسین(ع) همه کره زمین را فتح خواهد کرد و دشمن نیز توان مقابله با نفوذ معنوی امام حسین(ع) را نخواهد داشت چرا که امام حسین(ع) در دل و جان انسانها نفوذ کرده است.

آیت الله نمازی تأکید کرد: دنیا چه بخواهد و چه نخواهد تسلیم امام حسین(ع) خواهد شد به دلیل اینکه امام حسین(ع) در برابرا مر خدا و تقدیر و مقدرات الهی تسلیم شد و خداوند نیز دنیا را تسلیم امام حسین(ع) خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه درکاشان ابراز کرد: اسرار زیادی در دانشگاه کربلا و عاشورا نهفته است که برای ما قابل درک و فهم نیست اما به مرور زمان این اسرار خودش را نشان خواهد داد.

وی یادآورشد: امام حسین 1400 سال قبل ندای ‹‹هل من ناصر ینصرنی›› را سر داد و امروز آثار آن در حال آشکار شدن است و برگزاری مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی جمعه اول ماه محرم در 41 کشور جهان و بیعت مادران و نوزادان آنها با شیرخواره امام حسین(ع) بیانگر جهانی شدن نهضت کربلا و عاشورا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، یادآور شد: گذر زمان بعد از 1400 سال نتوانسته ندای امام حسین(ع) را محو کند و امروز ندای امام حسین(ع) به گوش همه جهانیان رسیده و امروز در جهان بروز و ظهور دارد و ادامه دارد و ادامه خواهد داشت و درآینده شاهد برگزاری تجمع بانوان زینبی و بیعت بانوان با زینب کبری و تجمع جوانان و بیعت آنها با علی اکبر خواهیم بود.

آیت الله نمازی با بیان اینکه، در آینده به تعداد یاران امام حسین(ع) تشکل های حسینی بوجود خواهد آمد، یادآور شد: مدتی قبل روزنامه ها اعلام کردند در عراق یک تشکل مسیحی به وجود آمد و گفته بودند ما فرزندان جوین ‹‹یکی از شهدای مسیحی کربلا ›› هستیم، از این رو مسیحیان جهان به آرامی در حال ملحق شدن به عاشورا هستند و این اسراری است که باید منتظر بمانیم تا به آرامی کشف شود.

نماینده ولی فقیه درکاشان گفت: زائرین کربلا تنها به صرف زیارت لفظی اکتفا نکنند، بلکه در کنار بارگاه و مضجع منور امام حسین(ع) با خود خلوت کنند و در ذهن خودشان وقایع کربلا را مرور و وظیفه امروز خود را در قبال واقعه کربلا را مشخص‌ کنند چرا که امام حسین(ع) در کربلا و در روز عاشورا به دنبال وظیفه بود.

آیت الله نمازی اظهار امیدواری کرد زائرین کربلا هنگام بازگشت به کلی متحول شده و زیارت امام حسین(ع) در تمام اجزاء و جوارح آنها تأثیرگذار بوده و بعد از بازگشت به کلی متحول شده باشند.

به گفته وی، کسی که زائر امام حسین(ع) می شود باید زبانش ذاکر خدا و چشم و قدم و قلم او حسینی شود و مانند باطری شارژ شده باشند و هنگام بازگشت از کربلا بتواند عطر و بوی امام حسین(ع) را منتقل کنند.

وی افزود: عظمت و معنویت امام حسین از خدا است و هر آنچه خدا داشته است به امام حسین(ع) داده است چرا که امام حسین(ع) با خدا معامله کرد و همه هستی و نیستی خود را در راه خدا فدا کرد، به همین دلیل امام حسین(ع) هم در دنیا و هم در آخرت ابتکار عمل را در دست دارد و کلید بهشت در دست او است، بنابر این زائرین امام حسین(ع) نیز در صحرای محشر جایگاه ویژه ای دارند.

درکربلا ترافیک معنویت است

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به اینکه در فضای کربلا، معنویت فشرده است گفت: در کربلا و حرم ابا عبداالله الحسین(ع) و ابوالفضل العباس(ع) به اندازه ای ترافیک معنویت است که انسان از درک و کشف این همه عظمت عاجز است.

نماینده ولی فقیه در کاشان، افزود: سفره امام حسین(ع) سفره لامتناهی است و همه از این سفره بهره مند می شوند بدون اینکه حتی یک نفر غیر مسلمان، اهل کتاب، پیروان مسیح، یهود، مارکسیست و حتی لائیک ها نیز از سفره امام حسین(ع) دست خالی بر ‌گردد.

احمد کریمی مسؤول موکب ابالحسن علی ابن باقر(ع) کاشان نیز در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های سال گذشته و امسال این موکب، گفت: امسال 8 هزار مترمربع زمین در کربلا تهیه شده است که یکهزار و 500 متر مربع آن در حرم حضرت ابوالفضل العباس است و روزانه 3 هزار نفر زائر کربلا پذیرش خواهند شد.

وی از فعالیتهای فرهنگی به عنوان یکی از مهمترین فعالیتهای موکب علی ابن باقر(ع) کاشان در کربلا نام برد و افزود: ایستگاههای فرهنگی، غرفه معرفی علی ابن باقر(ع) و توزیع بسته های فرهنگی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی، دعوت از خادمین آستان علی ابن باقر، ایستگاه درمانی با استفاده از تیم پزشکی و پرستار، بخشی از برنامه های موکب طی مدت 14 روز استقبال از زائرین کربلا در اربعین حسینی خواهد بود.

کریمی یادآور شد: موکب ابالحسن علی ابن باقر(ع) کاشان شهید کربلای ایران در کربلای معلی از 18 آبان تا 2 آذرماه به مدت 14 روز زائرین کربلا را در اربعین حسینی امسال پذیرش خواهد کرد.

مجتبی حق پناه عضو هیات امنای موکب ابالحسن علی ابن باقر(ع) کاشان نیز عملکرد سالگرد سال گذشته موکب را بعنوان یک راهبرد جوانان مومن و متعهد کاشانی دانست و گفت: موکب علی ابن باقر(ع) بعنوان یک تشکل و هیات فرهنگی در سازمان تبلیغات اسلامی به ثبت رسیده است و اولین موکبی است که در کربلا بعنوان یک موکب ایرانی رسما ثبت شد.

وی با اشاره به اهم فعالیتهای موکب در سال گذشته، اعزام 150 نفر از خادمان آستان علی ابن باقر(ع) به کربلا، هزینه 500 میلیون تومانی نقدی و غیر نقدی در سال گذشته و تهیه 6 هزار مترمربع موکب با 4 سالن 500 متری اسکان خادمان و لوازم بهداشتی، مفروش شدن موکب توسط خیرین کاشانی، توزیع 2 هزارکیسه خواب و یکهزار پتوی ذخیره، اسکان 3 هزار نفر شب با میانگین روزانه 3 هزار نفر زائر را از جمله فعالیت های سال گذشته این موکب اعلام کرد.

حق پناه همچنین، اعزام 10 مبلغ و ترویج فرهنگ عاشورا و روایتگری، برگزاری 3 وعده نماز جماعت و عزاداری، پاسخگویی به مسائل شرعی، مراسم زیارت اربعین، فضا سازی فرهنگی داخل و خارج از موکب با استفاده از فرمایشات امام و رهبری، استقرار خانه کودک و توزیع روزانه 3 هزار پرس غذا را از دیگر فعالیت های سال گذشته موکب ابالحسن علی ابن باقر(ع) کاشان اعلام کرد

ارسال نظر: