حضرت آیت الله نوری همدانی:

لزوم برنامه ریزی جهت جذب جوانان به مساجد

کدخبر: 2072419

آیت الله نوری همدانی گفت: برنامه‌هایی باید تدوین شود تا جوانان جذب مساجد و نماز جماعت شوند؛ از سوی دیگر ائمه جماعت به منظور رعایت حال مامومین نباید نماز را طولانی کنند که سبب خستگی مردم نشود.

به گزارش «نسیم انلاین»، حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی گفت: برنامه هایی باید تدوین شود تا جوانان جذب مساجد و نماز جماعت شود. از سوی دیگر ائمه جماعت به منظور رعایت حال مامومین نباید نماز را طولانی کنند که سبب خستگی مردم نشود .

این مرجع تقلید در دیدار اعضای ستاد دومین اجلاس استانی نماز اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که مورد تاکید قرآن کریم است، یاد خداوند از طریق دعا و نماز است چون سبب حفظ انسان از وسوسه های شیاطین و رسیدن به سعادت می شود .

ایشان با بیان اینکه سرگرمی های روزمره نباید انسان را از یاد خدا غافل کند، گفت: هدف خداوند از قرار دادن اقامه نماز در اوقات مختلف شبانه روز ضرورت یاد خداوند است .

آیت الله نوری همدانی با بیان این مطلب که قم باید برای دیگر شهرها و کشور نمونه و الگو باشد، بیان داشت: در موکب های قم در مسیر اربعین حسینی باید توجه ویژه ای به نماز صورت گیرد و الگوی سایر موکب ها باشد .

ایشان از عاشورا به عنوان مهندسی امام حسین(ع) یاد و تصریح کرد: امام حسین(ع) مهندسی کربلا را به گونه ای طراحی کردند که همه افراد در هر زمانی از این مکتب الگوگیری کنند .

این مرجع تقلید بر لزوم توجه به چگونگی قرائت نماز تاکید کرد و گفت: هرشخصی باید نسبت به تقویت کیفیت نماز و سایر عبادات توجه داشته و تلاش کند در نماز، خضوع و خشوع داشته باشند .

ایشان همچنین خواستار حضور نسل جوان در نماز جماعت شد و تاکید کرد: برنامه هایی باید تدوین شود تا جوانان جذب مساجد و نماز جماعت شود. از سوی دیگر امامان جماعت به منظور رعایت حال ماموم نباید نماز را طولانی کنند که سبب خستگی مردم نشود .

آیت الله نوری همدانی در عین حال تصریح کرد: بسیاری از مساجد در شهرهای کشور و حتی تهران فاقد نماز جماعت هستند، همچنین بسیاری از خانه های عالم در روستاها فاقد روحانی مستقر هستند که باید برای رفع این مشکلات تدبیری اندیشید .

این مرجع تقلید ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در ترویج نماز، از مسئولین خواست نسبت به توسعه فرهنگ نماز تلاش بیشتری داشته باشند.

ارسال نظر: