در دومین شب

فینی ها با تعزیه به سوگواره "هنر در ساحت عاشورا" پیوستند

کدخبر: 2073290

دومین شب سوگواره هنر در ساحت عاشورا در مرکز هیئت حضرت علی اصغر(ع) کوی چهارباغ فین بزرگ با استقبال شهروندان این منطقه برگزار شد.

به گزارش « نسیم آنلاین », دومین شب سوگواره هنر در ساحت عاشورا در حالی با میزبانی مردم فین کاشان برگزار شد که برنامه های متنوعی نظیر نقالی، تعزیه خوانی و مدیحه سرایی در این آیین مذهبی-هنری اجرا گردید.

مهدی دریایی کارشناس و کارگردان هنر آیینی در بخش نقالی داستانی از حوادث پیرامونی کربلا با محوریت تأثیر محبت امام حسین(ع) بر فطرت پاک انسانی را روایت کرد و با شیوه روایتگری خویش, فضای معنوی خاصی را به مراسم بخشید.

«تعزیه خوانی» ویژه ترین بخش آیین شب پایانی سوگواره هنر در ساحت عاشورا بود که با هنرنمایی نقش آفرینان اراکی شور و حال بی نظیری را ایجاد کرد و تصویر رشادت ها و البته مظلومیت های حضرت علی اکبر(ع)، حضرت زینب(س), قمر بنی هاشم(ع) و سالار شهیدان را با تکیه بر کلام محزون آهنگین و نمادهای هنر آیینی به بهترین شکل به مخاطبان عرضه کرد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر کاشان در این مراسم با تقدیر از برگزارکنندگان سوگواره هنر در ساحت عاشورا اظهار کرد: هنر، یکی از ارزشمندترین و تأثیرگذارترین ابزارها برای ارائه مفاهیم اعتقادی و مذهبی است و والاترین ارزش ها را می توان توسط این ابزار به جامعه منتقل کرد.

علی هاشمی طاهری, تعزیه را هنری محبوب برای شیفتگان حضرت اباعبدالله(ع) خواند و تصریح کرد: ویژگی مهم نمایش آیینی یا تعزیه تجسم در حد فهم و درک وقایع و حوادث کربلا است که می تواند ارتباط ملموس تری میان مخاطب و روایت سوزناک دشت نینوا ایجاد کند.

وی با اشاره به شیوه های گوناگون عرض ارادت به ساحت سالار شهیدان بیان کرد: مراسم عزاداری و سینه زنی یکی از آداب ارزشمند سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است اما هنر مذهبی به خصوص از طریق نمایش یکی از بهترین روش های تعظیم شعائر و ماندگار ساختن پیام سیدالشهدا(ع) است.

عضو شورای اسلامی شهر کاشان، آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود را یزیدیان زمانه نامید و سرنوشت محتوم این رژیم های ستمگر که همان زوال و نابودی است را یادآور شد.

همچنین مدیحه سرایی رضا براتی در رثای کوچکترین سرباز دشت کربلا حضرت علی اصغر(ع) همراه با سینه زنی در پایان مراسم صورت پذیرفت.

شایان ذکر است سوگواره هنر در ساحت عاشورا به مد ت دو شب با محوریت «شب شعر و نواهای عاشورایی» و « نقالی، تعزیه خوانی و مدیحه سرایی» در فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و همچنین مرکز هیئت حضرت علی اصغر(ع) کوی چهارباغ فین بزرگ برگزار شد.

ارسال نظر: