با اعلام دبیرخانه ؛

منتخبان جشنواره ملی نمایشنامه نویسی مهر کاشان مشخص شدند

کدخبر: 2076037

آثار منتخب نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی مهر کاشان از سوی دبیرخانه این جشنواره اعلام شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بر اساس اعلام دبیرخانه نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی مهر کاشان، صاحبان آثار منتخب نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی مهر کاشان پس از گذراندن فرآیند داوری مشخص شدند.

آثار گزینش شده از میان 90 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره موفق به حضور در میان نمایشنامه های منتخب شدند که در نهایت سه اثر به عنوان نمایشنامه های برتر در مراسم اختتامیه معرفی می گردند.

بر این اساس مسعود احمدی از شیراز (اروند امشب را فراموش نخواهد کرد)، محمدرضا شاه مردی از قم (من ساره ام)، نازیلا غفاری از تهران(ایستاده در برابر تاریکی)، سید مجید میرحسینی از تفرش(عاشقانه های دو بازمانده از جنگ), فاطمه استوارزاده از کرمان (رویای آب)، فرهاد لباسی از تهران(گمشده)، صادق خیمه کبود از کاشان(کم و بیش زندگی)، امیرکرم از کرمانشاه (مکن ای صبح طلوع)، منصور میخ بر از کرمانشاه (تنهایان)، علی میرزاعمادی از تهران (خاک، آسمان، آب)، زهرا صدری از رشت (پلاک)، به عنوان نویسندگان نمایشنامه های منتخب برگزیده شدند.

اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی -ایرانی و ارتقای فرهنگ و حقوق شهروندی ویژه در حوزه معضلات اجتماعی از موضوعات نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی مهر است.

اصلاح الگوی مصرف، فرهنگ استفاده از کالای ایرانی، فرهنگ صحیح کار و وجدان کاری و نقش زنان در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی از جمله مضامین موضوع اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.

ترویج ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی، ترویج ازدواج آسان و آگاهانه، تبیین فرصت ها و چالش های فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و ماهواره، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، عفاف و حجاب و معضلات و آسیب های اجتماعی نیز از محورهای موضوعی سبک زندگی اسلامی -ایرانی است.

شایان ذکر است جشنواره نمایشنامه نویسی مهر کاشان برای نخستین بار آن هم در سطح سراسری و ملی با هدف ارتقای غنای محتوایی و ساختاری حوزه نمایشنامه نویسی به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار می شود.

ارسال نظر: