معاون وزیر ارشاد:

اقتصاد نشر وضع خوبی در کشور ندارد/ بودجه کتاب در لایحه جدید ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش می‌یابد

کدخبر: 2076540

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ اقتصاد نشر وضع خوبی در کشور ندارد و بودجه کتاب در لایحه جدید ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سیدعباس صالحی عصر امروز پس از حضور در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان در شاهرود که با حضور مسؤولان استانی انجام شد، در حاشیه دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تأکید بر اینکه حوزه اقتصاد نشر وضع خوبی در کشور ندارد، بیان داشت: با توجه به شرایط کلی کشور به لحاظ رکود اقتصادی، باید صنعت نشر را تحت تأثیر این عامل دانست.

صالحی افزود: گردش مالی در حوزه نشر بالا نیست و جریان رکود بر این حوزه تأثیر بیشتری خواهد گذاشت؛ چراکه سرمایه‌های کوچک در شرایط رکود متحمل ضررهای سنگین‌تری می‌شوند و گردش‌های مالی و جابه‌جایی مالی برایشان به‌راحتی ممکن نیست.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: با بهبود اقتصادی و اندیشه‌های نوین در حوزه نشر در آینده شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

صالحی در خصوص بودجه کتاب گفت: بر اساس آخرین تغییرات و اطلاعات موجود، بودجه کتاب در لایحه جدید قرار است 20 تا 25 درصد افزایش یابد که امیدواریم میزان آن بیشتر شود.

ارسال نظر: