کارگردان جوان جشنواره فیلم یاس در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

یکسال روی فیلمنامه "یک روز طولانی" کارکردیم/ نبود جشنواره‌ای مثل "یاس" ضربه بزرگی به اثار ویدئویی وارد می‌کند

کدخبر: 2077421

بابک بهرام بیگی، کارگردان گفت: برای فیلم‌های بلند ویدئویی فقط بخش کوچکی از هنر و تجربه و جشنواره یاس وجود دارد. بنابراین نبود آن ضربه بزرگی است

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، بابک بهرام بیگی متولد1357 از کرمانشاه است. وی در رشته مهندسی فنی تحصیل کرده و دوره فیلمسازی را در انجمن سینمای جوان ایران گذرانده است. بهرام بیگی تاکنون سه فیلم کوتاه داستانی به نام آشوب، این را نشانه ها می گویند، روز قزل آلا و مستندهای ساز شکسته، پس از هفده روز را کارگردانی کرده و تدوین بیش از ده فیلم مستند، کوتاه و فیلم تلویزیونی را انجام داده است. وی همچنین نویسنده فیلم نامه چند فیلم تلویزیونی بوده است.

به بهانه جشنواره فیلم یاس گفتگویی با این کارگردان انجام داده ایم؛ بهرام‌بیگی با اشاره به این که خاطره‌ای منجر به ساخت «یک روز طولانی» شد، گفت: دوستی برایم خاطره‌ای تعریف کرده بود در مورد خودش و برادرش که برای گرفتن طلبی به خانه یکی از دوستانشان می‌روند و در آنجا درگیری به وجود می‌آید. درگیری که در نهایت منجر به اتفاقاتی برای بچه کوچکی می‌شود که در آنجا حضور داشته است.

وی ادامه داد: دوست من همیشه از این خاطره با افسوس یاد می‌کند و من همواره به این موضوع فکر می‌کردم که اگر شرایط تغییر می‌کرد و فرد دیگر هم آنجا بود چه اتفاقی می‌افتاد؟ این کلید اولیه فیلم ما بود.

بهرام‌بیگی ادامه داد: با توجه به این نکته و با همکاری پیام ناصر دوست داستان نویسم تقریباً یک سال روی نوشتن فیلمنامه «یک روز طولانی» کار کردیم. که امیدوارم در اجر نیز فیلم خوبی برای مخاطبان شده باشد.

این کارگردان ابراز امیدواری کرد: مخاطبان فیلم با تماشای این اثر نکات و پیام‌های مهمی را دریافت کنند تا در بزنگاه‌های زندگی تصمیمات درستی بگیرند.

وی درباره جایگاه جشنواره فیلم یاس نیز گفت: جشنواره یاس، رویداد فرهنگی خوبی است از این جهت که اختصاصاً به فیلم های ویدئویی تعلق دارد.

بهرام‌بیگی خاطرنشان کرد: تعداد فیلم‌های ویدئویی بلندی که ساخته می‌شود، کم نیست که البته تا قبل از جشنواره یاس، موقعیتی برای آنها وجود نداشت تا خودشان را محک بزنند.

کارگردان فیلم «یک روز طولانی»، با اشاره به اینکه برای فیلم‌های بلند سینمایی جشنواره فجر رقابت جذابی را به وجود می‌آورد، گفت: اما برای فیلم‌های بلند ویدئویی فقط بخش کوچکی از هنر و تجربه و جشنواره یاس وجود دارد. بنابراین نبود آن ضربه بزرگی است و برگزاری این جشنواره به بالاتر رفتن کیفیت آثار ویدئویی کمک می کند.

گفتنی است؛ عوامل فیلم "یک روز طولانی" به شرح زیر هستند.

کارگردان: بابک بهرام بیگی

تهیه کننده: بابک بهرام بیگی، مرتضی یونس زاده

بازیگران: شبنم مقدمی، رضا بهبودی، علی رضا آرا، مرتضی یونس زاده، باران ابراهیمی، مرتضی نجفی، حسن اورازانی، حامد مکملی، محسن عزیزخانی، مرتضی جلالی جم.

خلاصه داستان: زمان آدم‌ها را دگرگون می‌کند اما تصویری را که از آنها داریم ثابت نگه می‌دارد. هیچ چیزی دردناک ‌تر از این تضاد میان دگرگونی آدم‌ها و ثبات خاطره نیست.

مدیر فیلم بردای: محمد رضا تیموری، فیلم نامه: پیام ناصر، بابک بهرام بیگی، تدوین: بابک بهرام بیگی، طراحی و ترکیب صدا: انسیه ملکی، صدابردار: حسن شبانکاره، طراحی صحنه: کاوه کاظم زاده، آرش باقی پور، طراح لباس: سمیرا میس مهندسان، طراح چهره پردازی: هادی برجی، جلوه های ویژه، بصری: فرهاد نجفی فرد، مدیرتولید: امیررضا جلالیان، مشاور رسانه ای: منصوره بسمل.

ارسال نظر: