سینما در هفته‌ای که گذشت؛

از کاری که شبکه "جم" دست سینماگران داد تا تمجید عزت‌الله ضرغامی از "لاک قرمز" سینما

کدخبر: 2078453

سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود، از از کاری که شبکه "جم" دست سینماگران کشور داد تا تمجید عزت‌الله ضرغامی از "لاک قرمز" سینما.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود، از از کاری که شبکه "جم" دست سینماگران کشور داد تا تمجید عزت‌الله ضرغامی از "لاک قرمز" سینما.

شبکه «جم» کار دست سینما داد

با توجه به پخش مکرر تیزر فیلم‌های سینمایی از شبکه جم و توضیحات هرمز سیرتی بازیگری که از همکاری با این شبکه منصرف شده به سینمای ایران بازگشته مبنی بر این که صاحبان آثار از پخش تیزر فیلم‌هایشان اطلاع دارند، مدیران سازمان سینمایی با اهالی سینما جلسه‌ تشکیل دادند .

جلسه ای به منظور بررسی وتصمیم گیری درباره ابعاد پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلمهای سینمایی که با حضوردکتر ایوبی رییس سازمان سینمایی، حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان ، منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما،مهرداد فرید دبیر شورای عالی تهیه کنندگان،علی سرتیپی رئیس کانون پخش کنندگان سینمای ایران و محمدرضا فرجی مدیر کل سینمای حرفه ای در محل سازمان سینمایی بر گزار شد. دراین جلسه شرکت کنندگان ، از اکثریت سینماگران کشور در حفظ و صیانت از اعتبار سینمای ملی و توجه به خطوط قرمز در عرصه تبلیغ فیلمهای سینمایی تشکر کردند و بر ضرورت رعایت قانون و خطوط قرمز نظام و ضرورت برخورد با کسانی که مصالح کلی سینما را در نظر نمی گیرند، تاکید و ضرورت اقدامات موثر برای تبلیغ مناسب را یادآور شدند.

مقرر شد؛ سازمان سینمایی برای استفاده بهینه از ظرفیتهای ملی ،سازمان صدا و سیما و شهرداری ها برای در اختیار گذاردن فضای مناسب تبلیغی تلاش کند .

بنابراین گزارش، در این جلسه وضعیت دو تهیه کننده متخلف و تذکر به أصناف مربوطه جهت برخوردمناسب بررسی شد. پیش ازاین طبق اعلام مقام قضایی ،پخش کنندگان و صاحبان فیلم از پخش تیزرهایشان در شبکه های معاند منع شده بودند .

اقبال خوب مخاطب به اکران دوم «محمد رسول‌الله»

محمدرضا صابری مدیرعامل دفتر پخش نورتابان درباره اقبال مخاطبین از اکران دوم فیلم محمد رسول الله ( ص) در ایران گفت: خوشبختانه در روز اول اکران که روز یکشنبه (21 آذر) بود اکران بسیار خوبی را در کورش در سانس 17 شاهد بودیم . اقبال مخاطب به گونه‌ای بود که در روز دوشنبه (22 آذر) مجبور شدیم دو سانس 11 صبح و 23 را نیز به فیلم اضافه کنیم . فیلم در کورش هم اینک با سه سانس به نمایش درآمده و اقبال بسیار خوبی را شاهد هستیم .

وی ادامه داد: درخواست‌های سالن های شهرستان هم برای نمایش فیلم وجود دارد که از روز گذشته در سینما هویزه سانس 18:30 فیلم را به نمایش درمی‌آید .

بنابراین گزارش، استقبال گسترده مخاطبان در خارج از کشور از جمله کشورهای آذربایجان، ترکیه، بغداد، داغستان از فیلم همچنان ادامه دارد و همین امر باعث شده تا میزان کشورهایی که تقاضای نمایش فیلم در منطقه را داشته باشند بیشتر شود .

پرده سینما فجر آتش گرفت

بخشی از سالن سینما فجر واقع در اسلام شهر سوخت. این سینما در حال بازسازی بود و گروه در حال تعمیرات سینما بودند که به علت جوشکاری پرده اکران و محافظ آن در آتش سوخت .

بنابراین گزارش، به سرعت حریق اطفاء شد و تعمیرات سینما از سر گرفته می‌شود. سینما فجر تنها سالن اسلامشهر است که در حال بازسازی و تعمیرات است .

تمجید عزت‌الله ضرغامی از «لاک قرمز»

عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق صدا و سیما در صفحه شخصی اش نوشت: از دست فروش‌ها خرید کنید. خصوصاً در هوای سرد از زنان و دختربچه‌ها !

عکس بالا را امروز 25آذر گرفتم. هوا خیلی سرد بود. دخترک کلاس پنجم بود و مشق‌هایش را با خط خوش می‌نوشت. چند قلم از بساطش خرید کردم. خواستم بیشتر پول بدهم، ولی آنقدر باکلاس برخورد کرد خجالت کشیدم .

امام می‌فرمود که موی اینها را به کاخ نشینان نمی‌دهد. خدایش رحمت کند .

وی در بخش دیگری از مطلبش نوشت: فیلم سینمایی لاک قرمز در حال اکران است. به اعتقاد من فیلم خوبی است .

کارشناسانی که در لابلای بولتن‌ها و گزارش‌های پژوهشی به دنبال بررسی آسیب‌های اجتماعی هستند، با دیدن این فیلم باورپذیر، خیلی چیزها دست‌شان می‌آید .

خانواده‌های فقیری که نان آور خود را از دست می‌دهند خیلی بی پناهند .

چند روز قبل یکی از مسئولان رده‌ی بالا می‌گفت که در بازدیدش از روستاها و مناطق محروم، با مردمی مواجه بود که تنها دارایی آنها برای قوت روزانه‌شان همان یارانه‌های 45هزار تومانی است .

در فیلم لاک قرمز؛ سخن از شرافت و عفت دخترکی است که سختی‌های عالم بر سرش آوار شده ولی با شور و انگیزه خاص نوجوانی با عروسک فروشی می‌خواهد روی پایش بایستد و خانواده‌اش را هم اداره کند .

از دست فروش‌ها خرید کند .

استفاده بازیگر از سالن سینما/ مدیری که برای خود کنسرت گذاشت

در شرایطی که صاحبان آثار از کمبود سالن رنج می‌برند و نگران فیلم سوزی در سالن های سینما هستند، آن هم در این فصل که شاهد اکران آزاد فیلم‌ها هستیم و اکثر سالن‌های سینما هم در اختیار فیلم « سلام بمبئی» قرار گرفته‌اند، اشکان خطیبی بازیگر سینما که موقعیت ویژه‌ای در پردیس چهارسو دارد کنسرت خود را در سالن شماره یک این پردیس برگزار می‌کند .

اشکان خطیبی بازیگر سینما مدیر سالن سینما چهارسو است و به نظر می‌رسد باتوجه به این موقعیت خود، در این شرایط سالن 1 سینما چهارسو را در دو سانس 20:30 و 22:30 در اختیار کنسرت خود قرارداده است. کنسرت این بازیگر با عنوان «قلم را بچرخان » Rock the pen امروز برگزار می‌شود .

حتی اگر مجوزهای لازم برای برگزاری کنسرت در سالن سینما صادر شده باشد، با توجه به فصل اکران و شرایطی که فیلم‌ها با کمبود سالن مواجه هستند برگزاری کنسرت در سالن سینمای تحت مدیریت ایشان کاری غیر اصولی است و در حق صاحبان آثار اجحاف صورت می‌گیرد. حال باید دید شورای صنفی نمایش و بخش‌های مرتبط وزارت ارشاد، چه برخوردی با این رفتار خواهند داشت .

پیش از این نیز اشکان خطیبی در تئاتر مستقل نیز برنامه داشت و با اقبالی که در آن برنامه از کنسرت صورت گرفت وسوسه شد تا در سالن سینمایی که تحت مدیریت خودش است برنامه را اجرا کند .

امسال با "من یوسفم مادر" در جشنواره فیلم فجر شرکت می‌کنم

عباس غزالی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، گفت: امسال با فیلم «من یوسفم مادر» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فیلم حضور خواهم داشت؛ این فیلم در مراحل پایانی موسیقی و صداگذاری قرار دارد و فرم حضور در جشنواره را نیز پر کرده است، البته باید منتظر تصمیم هیئت انتخاب برای حضور و یا عدم حضور فیلم در جشنواره باشیم.

وی ادامه داد: «من یوسفم مادر» فیلم خاصی به شمار می رود و در حقیقت برگ جدیدی در پرونده هنری ام خواهد بود، البته این فیلم ملیت دیگری دارد و زبان غیرفارسی روایت می شود، من در این فیلم در کنار یک بازیگر عراقی که نقش مادرم را بازی می کند، حضورم دارم.

بازیگر «وضعیت سفید» با بیان اینکه «من یوسفم مادر» داستان دفاع مقدسی دارد، اظهار داشت: این فیلم مربوط به جوانی به نام یوسف و اهل بغداد است که به خاطر نجنگیدن با ایران از بغداد فرار می کند و توسط نیروهای حزب بعث تحت تعقیب قرار می گیرد، در این فیلم با بازیگران درجه یک عراقی همبازی بودم و به همین دلیل باید بگویم که مخاطبان در این فیلم با عباس غزالی جدیدی روبه رو هستند.

زالی درباره معیار انتخاب فیلم ها برای بازی در آنها تصریح کرد: قطعا همه بازیگران یکسری معیارها و یکسری آرزو دارند که بازی در فیلم های خوب، فیلمنامه های جذاب، نقش های تاثیرگذار جزو آرزوهای هر بازیگری به شمار می رود، ولی واقعیت این است که باید به این مسئله توجه کنیم که چه پیشنهاداتی داریم و بازیگران طبق پیشنهادات و همچنین اهداف و مسیری که برای خودشان انتخاب کرده اند، بازی در فیلم ها را انتخاب می کند.

وی افزود: ممکن است یک فیلم هم قصه و کارگردان خوب داشته باشد و هم نقش تاثیرگذاری هم به بازیگر پیشنهاد شود، ولی نباید فراموش کنیم که تولید یک فیلم به کل تولید سازنده آن بستگی دارد، با این حال وقتی یک کارگردان نام آشنا به بازیگر پیشنهاد کار می دهد، انتخاب برای بازی و بازی نکردن در فیلم با توجه به سابقه کارگردان برای بازیگر بسیار آسان تر است، ولی درباره کارگردانان فیلم اولی هم باید به مولفه ها و توانایی ها و همچنین آثاری که وی در گذشته ساخته، هر چند کوتاه و در قالب مستند، نگاه کنیم و بعد تصمیم بگیریم.

بازیگر «وضعیت سفید» درباره دلیل حضورش در فیلم «من یوسفم مادر» خاطرنشان کرد: این فیلم کاراکترهای زیادی داشت و در حقیقت کشف جدیدی برای من به شمار می رفت و معتقدم در صورت اکران در جشنواره فیلم فجر هم عموم مخاطبان و هم منتقدین را راضی خواهد کرد.

منتظر صدور پروانه نمایش برای ۵ قسمت ابتدایی سریال "عاشقانه" هستیم

مهدی گلستانه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، درباره سریال 15 قسمتی «عاشقانه» گفت: در حال انجام تصویربرداری سریال در برخی خیابان های تهران هستیم و تا الان فیلمبرداری حدود 60 درصد از سریال انجام شده است و تلاش داریم تا قبل از شروع سرما در تهران، لوکیشن های خارجی مان را ضبط کنیم.

وی ادامه داد: منتظر هستیم تا پروانه نمایش 5 قسمت اول سریال صادر شود تا بتوانیم توزیع آنها را در شبکه خانگی آغاز کنیم.

تهیه کننده سریال «عاشقانه» با بیان اینکه پیش بینی مان این است که تا پایان دی ماه تصویربرداری سریال به به طور کامل به پایان برسد، اظهار داشت: طبق طرح سریال قسمت 15 و پایانی سریال در خارج از کشور می گذرد و منتظر هستیم که به فیلمنامه این قسمت برسیم و پروانه ساخت آن را نیز دریافت کنیم، تا بتوانیم فیلمبرداری آن را در یکی از کشورهای خارجی فیلمبرداری کنیم؛ چرا که هنوز مشخص نیست قرار است قسمت پانزدهم سریال را در دبی، ترکیه و یا ارمنستان فیلمبرداری کنیم.

گلستانه افزود: سریال عاشقانه ها توسط موسسه هنرنمای پارسیان در شبکه خانگی توزیع خواهد شد؛ البته با کلیه توزیع کنندگان VOD نیز برای پخش سریال قرارداده بسته ایم.

وی بیان داشت: یکتا ناصر آخرین بازیگری است که به مجموعه اضافه شده، البته ممکن است یک بازیگر دیگری هم به مجموعه سریال اضافه شود.

تهیه کننده سریال «عاشقانه» خاطر نشان کرد: توزیع سریال در شبکه خانگی بستگی به زمان صدور پروانه نمایش دارد و هر زمان که این پروانه صادر شود، امکان تبلیغات فیزیکی را خواهیم داشت و 10 تا 12 روز بعد از شروع تبلیغات، سریال در شبکه خانگی توزیع خواهد شد.

گفتنی است، حمدرضا گلزار، ساره بیات، پانته آ بهرام، مهناز افشار، بهاره کیان افشار، حمیدرضا پگاه، فرزاد فرزین، علیرضا زمانی نسب، با حضور حسین یاری، مسعود رایگان و هومن سیدی، با معرفی سارا رسول زاده در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

در خلاصه داستان «عاشقانه» که مضمونی اجتماعی دارد آمده است: آرامش ظاهری زندگی چند زوج جوان با ورود یک زن، به هم می‌ریزد

تغییر تهیه‌کننده «بن‌بست وثوق»

فیلمبرداری فیلم‌سینمایی « بن‌بست وثوق» ساخته حمید کاویانی در شرایطی به نیمه رسید که این فیلم تهیه‌کننده‌اش تغییر کرد. امین تارخ که پیش از این تهیه کننده اثر بود جای خود را به مهرداد فرید داد و پروانه ساخت جدید فیلم نیز صادر شد .

فیلمبرداری فیلم هم اینک در منطقه دزاشیب در خانه‌ای در حال انجام است و امین تارخ و هانیه توسلی در این صحنه جلوی دوربین می‌روند .

در این فیلم بازیگران مطرح سینما از جمله جمشید مشایخی، مهدی پاکدل، هومن برق نورد و هانیه توسلی جلوی دوربین رفتند .

گفتنی است، ملک جهان خزاعی طراح صحنه و لباس بین المللى و پیشکسوت سینما، پس از 8 سال دورى از تولیدات داخلى سینماى ایران در این فیلم ایرانى، به عنوان طراح هنرى حضور دارد .

برخى از عوامل قطعى این فیلم عبارتند از :

نویسنده و کارگردان: حمید کاویانى، تهیه کننده: امین تارخ، مجرى طرح و مدیر تولید: پیمان جعفرى، طراح صحنه و لباس: ملک جهان خزائى، مدیربرنامه ریزی : علیرضا نجف زاده، طراح گریم : بابک اسکندری ، مدیر صدابردارى: مهران ملکوتى، مدیر روابط عمومی: احسان عباسی .

ارسال نظر: