نشست خبری جشنواره ملی فیلم سما:

امینی: انتخاب آثار جشنواره از اول اسفند انجام می‌شود/ ورود موسسه شهید آوینی در حوزه سریال‌سازی

کدخبر: 2079090

دبیر سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه سما گفت: این جشنواره اولین رویداد فرهنگی کشور در ابتدای سال به شمار می‌رود و فراخوان آن نیز از فردا منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، نشست خبری سومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه سما، امروز با حضور مجتبی امینی، دبیر جشنواره در موسسه فرهنگی شهید آوینی برگزار شد.

وی با بیان اینکه سال آینده سومین دوره این جشنواره برگزار می شود، گفت: افراد زیادی با سابقه فرهنگی موسسه شهید آوینی آشنایی دارند، این موسسه بعد از شهادت آوینی در شاخه مستند و داستان کوتاه آغاز به کار کرد و الان در شاخه های متعدد فرهنگی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: در 4 سال گذشته مرکز آموزشی را در موسسه فرهنگی آوینی ایجاد کردیم و این مرکز تا الان حدود هزار هنرجو را در 5 دوره در حوزه تعلیم و تربیت و کادرسازی در دپارتمان های مختلف آموزش داده است، از سوی دیگر ما خانه های تولیدی را در حوزه های مختلف ایجاد کردیم تا هنرجویان آموزش دیده بتوانند به تولید اثر در این خانه ها بپردازند.

دبیر سومین دوره جشنواره فیلم کوتاه سما بیان داشت: این جشنواره اولین رویداد فرهنگی کشور در ابتدای سال به شمار می رود.

امینی تصریح کرد: در دور اول جشنواره 2 هزار اثر و دور دوم هزار و 800 اثر به دبیرخانه ارسال شد، فراخوان سومین دوره جشنواره نیز از اول دی منتشر می شود و دبیرخانه جشنواره تا 30 بهمن ماه فعال خواهد بود، همچنین هیئت انتخاب جشنواره از اول اسفند ماه فعالیت خود زا آغاز خواهد کرد.

وی افزود: امسال جشنواره در 4 بخش مستند، فیلم کوتاه، پویانمایی و فیلمنامه برگزار می شود و موضوع اصلی آن نیز سبک زندگی اسلامی و ایرانی است، البته ذیل موضوع اصلی، موضوعات زندگی سالم و خانواده سالم، جامعه کوشا و اقتصاد مقاومتی، امنیت فراگیر و رفاه همگانی، خدمت رسانی کارآمدی ملی است و عمل انقلابی محدودیت زدایی است را داریم.

دبیر سومین جشنواره فیلم سما تصریح کرد: تعدد جشنواره ها در ایران نسبت به سایر کشورها اصلا رقم بالایی نیست و نباید این مسئله را فراموش کنیم که جشنواره حکم دانشگاه و مرکز آموزشی را برای فیلمسازان دارد.

وی اظهار داشت: فیلمساز و هنرمند خط دهی فرهنگی به اقشار مختلف مزدم را بر عهده دارند، از این رو تولید آثار با موضوعات مختلف را باید تقویت کنیم و طبیعتا با برگزاری جشنواره ها می توانیم بستری را برای ایجاد انگیزه به فیلمسازان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: موسسه شهید آوینی همیشه این موضوع را در دستور کار خود قرار داده که از اسراف و صرف هزینه های گزاف جلوگیری کند، از این رو امسال آیین افتتاحیه برای جشنواره فیلم سما نخواهیم داشت و به جای آن بر سر مزار شهید آوینی حاضر می شویم، البته مراسم اختتامیه و همچنین برنامه بزرگداشت و گرامیداشت را در اختتامیه خواهیم داشت.

امینی اظهار داشت: سال آینده نیز سمینارهای آموزشی را در ایام جشنواره خواهیم داشت، همچنین کارگاه های تخصصی را ویژه هنرمندان شهرستانی در طول ایام جشنواره برگزار خواهیم کرد.

امینی در پاسخ به این سوال که برگزاری جشنواره موسسه را از مسیر تولید آثار دور خواهد کرد، خاطر نشان کرد: اینگونه نیست، ما سال گذشته فیلم بدون مرز زا تولید کردیم و امسال هم فیلم چراغ ناتمام را در دست تولید داریم، در حقیقت موسسه هر ساله یک فیلم سینمایی و یک انیمیشن تولید می کند همچنین چند فیلمنامه نیز در حوزه سریال داریم تا بتوانیم سال آینده رسانه ملی را در ابن زمینه یاری دهیم.

ارسال نظر: