جمال شورجه:

به خانم ترانه علیدوستی تبریک می‌گویم/ اصغر فرهادی باید اسکار را تحریم کند

کدخبر: 2084930

کارگردان فیلم "موسی (ع)" گفت: امیدوارم اصغر فرهادی در واکنش به عمل نابخردانه "ترامپ" و با توجه به اینکه با این وضعیت نمی تواند به امریکا برود، فیلم خود را از اسکار بیرون آورد و رسماً در اعتراض بر حرکت ترامپ اسکار را تحریم کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، جمال شورجه کارگردان مطرح سینما و تلویزیون ایران در گفتگو با میزان، درخصوص اقدام صورت گرفته مبنی بر ممنوعیت ورود ایرانیان به امریکا از سوی ریاست جمهوری و عکس العمل بازیگر فیلم "فروشنده" گفت: در ابتدای امر من به خانم "ترانه علیدوستی" تبریک می گویم که به خاطر اقدام صورت گرفته از سوی کشور امریکا سفر خود به این کشور و حضور در مراسم اسکار را لغو کردند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور امریکا طی مصوبه ای سفر شهروندان ایران و چند کشور دیگر به امریکا را ممنوع کرد و عدم تمایل برای حضور در این کشور و مراسم اسکار از سوی خانم علیدوستی حرکت بسیار خوبی بود که امیدوارم سرمشقی برای بقیه هنرمندانی باشد که با شنیدن اسم آمریکا آب از دهانشان راه می افتد.

کارگردان فیلم "موسی (ع)" با طرح توصیه ای به اصغر فرهادی اعلام کرد: در عین حال به آقای اصغر فرهادی که همیشه به هر دلیلی مورد توجه جشنواره های اروپایی و امریکایی هستند توصیه میکنم که ادامه دهنده این حرکت باشند و امیدوارم این حرکت به آقای فرهادی هم تسری پیدا کند.

جمال شورجه خواستار خروج فیلم "فروشنده" از اسکار 2017 شد و خاطرنشان کرد: امیدوارم اصغر فرهادی در واکنش به عمل نابخردانه "ترامپ" و با توجه به اینکه با این وضعیت نمی تواند به امریکا برود، فیلم خود را از اسکار بیرون آورد و رسماً در اعتراض بر حرکت ترامپ این حرکت جهانی را انجام دهد. این اقدام می تواند پاسخ خوبی به دولت امریکا و شخص دونالد ترامپ بوده و نشان دهنده حرکتی انقلابی از سوی این کارگردان باشد.

ارسال نظر: