حاشیه‌های روز دوم سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر؛

از خوشحالی مجید صالحی تا رونمایی از کاتالوگ کلاکتی

کدخبر: 2085284

دومین روز از جشنواره فیلم فجر نیز تمام شد؛ دومین روزی که با حضور ایوبی، رئیس سازمان سینمایی و رونمایی از کاتالوگ جشنواره و همچنین استقبال بالای مخاطبان از آخرین فیلم همراه بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، دومین روز از جشنواره فیلم فجر نیز تمام شد؛ دومین روزی که نه تنها نظم بیشتری در اکران فیلم ها و برگزاری نشست های نقد و بررسی در آن حاکم بود، بلکه فیلم ها نیز تا حدی از هیجان بیشتری برخوردار بودند، تا جایی که در زمان اکران فیلم «تابستان داغ» ساخته ابراهیم ایرج راد سالن مملو از مخاطب بود و تا آخرین سکانس فیلم نیز هیچ کس حاضر به ترک سالن نشد، اتفاقی که در دو روز اول نمایش کمتر شاهد آن بودیم که مخاطبان تا پایان فیلم، از ترک سالن خودداری کنند.

خوشحالی مجید صالحی از حضور در جشنواره فیلم

یکی دیگر از اتفاقات جالب روز گذشته در جشنواره فیلم فجر، حضور مجید صالحی برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر بود، صالحی که با فیلم «چراغ های ناتمام» در جشنواره شرکت کرده بود، نتوانست ذوق زدگی خودش را از اهالی رسانه برای این مهم پنهان کند و در نهایت در نشست نقد و بررسی این فیلم عنوان کرد: «اولین بارم هست که در جشنواره فیلم فجر حضور دارم و از بابت بسیار خوشحالم . »

ایوبی، اولین مسئول بازدیدکننده در جشنواره فیلم فجر

کاخ جشنواره فیلم فجر در دومین روز شاهد حضور حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی کشور بود، ایوبی با حضور در برج میلاد، نامش را به عنوان اولین مسئول بازدیدکننده از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به ثبت رساند.

ایوبی که همزمان با نشست نقد و بررسی فیلم «شماره 17 سهیلا»، به برج آمده بود در بخشی از سخنانش در جمع خبرنگاران عنوان کرد: فیلم «کاناپه» فقط در جشنواره حضور نیافته و هنوز اتفاق دیگری برای آن رخ نداده و باید مراحلش را طی کند. در حال حاضر که مشغول برگزاری جشنواره فیلم فجر هستیم و رسیدن به فیلم «کاناپه» جایش در فیلم جشنواره نیست .

وی در خصوص اینکه آیا با عوامل سازنده فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» به دلیل دلخوری‌شان از هیأت انتخاب واکنش‌هایی نشان دادند، وارد صحبت شده است، گفت: برای چه باید صحبت بکنیم این نیز فیلمی است که در جشنواره نیامده اگر آن طور باشد، باید با 140 فیلم دیگر و عوامل‌شان صحبت کنیم .

حیدری از کاتالوگ کلاکت مانند جشنواره رونمایی شد

رونمایی از کاتالوگ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نیز روز گذشته توسط محمد حیدری، دبیر این دوره از جشنواره هم از دیگر اتفاقات روز گذشته جشنواره بود، کاتالوگی که به شکل کلاکت ساخته شده بود با واکنش های طنزآمیز اهالی رسانه روبه رو شد، واکنش های طنزآمیزی مانند «سال گذشته به خاطر تیز بودن لبه های کاتالوگ دست بسیاری از دوستان رسانه بریده شد»، «زود باشید کاتالوگ را رونمایی کنید، فیلم بعدی شروع شد!» که محمد حیدری هم تنها با خنده به آنها پاسخ می داد.

بهزاد فراهانی: برای قبری که مرده در آن نیست، صحبت می‌کنم

از همه اینها که بگذریم، باید بگوییم که نشست نقد و بررسی «دعوتنامه» با حاشیه هایی همراه بود، در این نشست یکی از منتقدان انجمن منتقدان و نویسندگان کشور خطاب به عوامل فیلم گفته بود: قطعا من نباید در این جلسه باشم ولی تنها آمدم که فیلم را ببینم و باید بگویم فیلم به قدری ضعیف بود که مخاطب در سکانس های احساسی به جای گریه، به خنده می افتاد و امیدوارم در اکران عمومی مخاطب واقعا در آن سکانس ها گریه کند.

بعد از صحبت های این منتقد، بهزاد فراهانی گفت: اجازه دهید بوی حرف زدن شریف و دموکراسی در کشور جا بیفتد و الان فصل دوستی و رفاقت با مردم است؛ مطمئن هستم که این فیلم فروش خوبی خواهد داشت .

بهزاد فراهانی بعد از بیان این صحبت ها متوجه ترک سالن توسط منتقد شده بود و با عصبانیت گفت: برای قبری گریه می کنم که مرده ای در آن نیست!.

ارسال نظر: