نشست فیلم "زیر سقف دودی"

درخشنده: ٩٠ خانواده‌ها دچار طلاق عاطفی شده‌اند/ سوژه فیلم‌هایم را از مردم می‌گیرم

کدخبر: 2085975

نشست نقد و بررسی فیلم "زیر سقف دودی" ساخته پوران درخشنده در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی " نسیم آنلاین "؛ نشست نقد و بررسی فیلم "زیر سقف دودی" ساخته پوران درخشنده در برج میلاد برگزار شد.

مریلا زارعی گفت: ایده اصلی ابن فیلم باعث چابکم به فیلم شد و قطعا شاید این فیلم ایراداتی داشته باشد ولی کار کزدن با پوران درخشنده برایم عالی بوده است.

درخشنده درباره انجام تحقیق در خصوص طلاق عاطفه ای برای ساخت این فیلم گفت: واقعیت این است که ما در ایران زندگی می کنیم و هر کجا که برویم افرادی زیادی وجود دارند که در حال نالیدن هستند و اگر 5 سال پیش بود این فیلم را نمی ساختم و حتی 2 سال پیش قرار بود فیلم "خانم، مال معرفی کن" را بسازم که هر چه جلوتر رفتم احساس کردم جامعه چندین گام از من فیلمساز جلوتر است.

وی افزود: حوادث و افرادی که در این مدت اتفاق افتاد و جلویم قرار گرفتند باعث شد نا فیلم را بسازم، در حقیقت من هیچگاه آنچه که می خواستم را نساختم بلکه تنها مردم سفارش دهنده فیلم هایم بوده اند.

درخشنده تصریح کرد: شاید 90 درصد خانواده هایمان در طلاق عاطفی قرار دارند، چه زوج هایی که سال ها با هم زندگی کردند، چه کسانی که 2 سال است زندگی کردند و چه زوج هایی که بعد از یک هفته طلاق می گیرند.

کارگردان "زیر سقف دودی" بیان داشت: سرنگونی طلاق عاطفی بسیار خطرناک تر از طلاق رسمی است، چرا که در این طلاق ها، زوج ها با هم زندگی می کنند ولی در مقابل روابط موازی هم دارند و به خودم اجازه ندادم که این روابط موازی را به صورت هر دو طرف زوجین، در فیلمم نشان دهم.

وی گفت: سوژه فیلم هایم از مردم گرفته می شود و درباره آن تحقیق می شود و وقتی آمار درباره یک سوژه بسیار بالا باشد، درباره آن فیلم خواهم ساخت.

درخشنده درباره بازی فرهاد اصلانی گفت: وی سخت ترین بازی را داشت و وی در فضای سینمای کشور بازیگر تکی به شمار می رود و بعد از خسرو شکیبایی که همیشه می خواستم با وی کار کنم و چندین کار هم داشتم، با اصلانی بازی کردم و بازی وی را در فیلم بسیار می پسندم و دوست داشتم و اگر شرایط ایجاد شود، خوشحال می شوم که باز هم در خدمت اصلانی باشم.

وی تصریح کرد: در بین هم سن و سال‌های زارعی، مگر چند بازیگر به معنای واقعی داریم که بتواند با فیلمنامه زندگی کند، با ابن حال باید علاقه مندان به بازیگری که در کلاس های این حرفه شرکت می کنند هم توجه داشت و از آنها استفاده شود تا افت و خیزهای خود زا انجام دهند و اگز مسیرشان را به درستی انتخاب کردند قطعا در این مسیر می مانند ولی اگر به دنبال ستاره شدن هستند، ستاره زود افول می کند و من به دنبال ستاره نیستم.

مریلا زارعی درباره حضورش در نقش های کمدی و جدی گفت: احساس می کنم کت سینما برایم تریبون است و می توان از این طریق با مردم ارتباط گرفت و درد جامعه را گفت و دوست دارم که تریبون مردم باشم و فیلمنامه های دغدغه مند اجتماعی برای بسیار جذاب است، البته در طول سال های اخیر یا کمدی های خوبی یه من پیشنهاد نشده و یا آنهایی که پیشنهاد شده را دوست نداشتم.

درخشنده گفت: به خاطر دارم که بر تن کردن لباس های فیلم برای زارعی بسیار سخت بود و با وجود اینکه این نقش بسیار سختی بود، ولی زارعی آن را هنرمندانه ایفا کرد

وی گفت: تمام سعی ام را کردم که فیلم، فیلم تلخی نشود چزا که اگر این اتفاق می افتاد حتی ممکن بود فیلم امکان ساحد پیدا نکند و تنها می خواستم افراد در جریان وقایع جامعه قرار بگیرند.

درخشنده درباره هویت فیلم گفت: این فیلم هویت کاملا ایرانی دارد و شخصیت شیرین به واقعیت های جامعه ما بسیار نزدیک است و علی رغم اینکه شیرین در فیلم عنوان می کرد که توسط پسر و همسرش نادیده گزفته می شود، ولی واقعیت این است که زنان ما در بسیاری از موارد حتی خودشان، خودشان را نادیده می گیرند.

درخشنده خاطر نشان کرد: متاسفانه باید بگویم که متولدین دهه 70 از متولدین دهه 60 خطرناک تر هستند و در فیلم نشان داذم که قربانیان اصلی طلاق های عاطفی فرزندان هستند.

ارسال نظر: