ویژه‌برنامه شهادت امام محمد باقر(ع) در حرم رضوی اعلام شد

کدخبر: 2112815

ویژه‌برنامه حرم مطهر رضوی به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام باقر(ع) اعلام شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، سه شنبه هفت شهریورماه و هفتم ذی الحجه مصادف با سالروز شهادت امام باقر(ع) است. امام باقر(ع) با طرح مرموز و مخفیانه هشام بن عبدالملک، مسموم شد و به شهادت رسید، اما عامل و چگونگی آن به روشنی مشخص نیست. برخی می نویسند: ابراهیم بن ولید بن یزید بن عبدالملک (پسر برادرزاده هشام) آن حضرت را مسموم کرد. بعضی مینویسند: زید بن حسن به دستور هشام، زهر را به زین اسب مالید و اسب را به حضور امام باقر(ع) آورد و اصرار کرد که آن حضرت بر آن سوار شود، آن حضرت ناگزیر بر آن سوار شد و آن زهر در بدن او اثر کرد، به گونه ای که پاهایش متورم شد و سه روز به سختی در بستر بیماری افتاد و سرانجام به شهادت رسید.

در همین راستا، آستان قدس رضوی ویژه برنامه خود را در سالروز شهادت امام باقر(ع) اعلام کرده است:

روز دوشنبه در شب شهادت آن حضرت بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی ویژه برنامه ای برگزار می شود که در آن، حجت الاسلام والمسلمین محسن کافی با موضوع «سیره تربیتی امام محمدباقر(ع)» سخنرانی می کند و در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت(ع) به مرثیه سرایی شهادت پنجمین امام شیعیان می پردازند.

سه شنبه در روز شهادت امام محمد باقر(ع) برنامه ای از ساعت 10:30 هفتم در رواق امام خمینی(ره) آغاز می شود و در این مراسم آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد سیره آن حضرت را برای عموم تبیین می کند.

این مراسم بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر نیز ادامه دارد و مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در آن مناقب و مظلومیت حضرت باقرالعلوم، امام باقر(ع) را در قالب اشعار و مرثیه توصیف می کنند.

ویژه برنامه شام شهادت امام باقر(ع) نیز پس از نماز مغرب و عشاء از ساعت 18 با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدباقرگرایلی در صحن جامع رضوی برگزار می شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: