شهرزاد کنسرت راز را برگزار می‌کند

کدخبر: 2171645

کنسرت گروه «شهرزاد» با عنوان «راز» به سرپرستی و آهنگسازی آذر زرگریان و خوانندگی بهادر صحت شنبه ۱۲ اسفند، ساعت ۸ شب در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا ، آذر زرگریان در مورد این اجرا توضیح داد: کنسرت «راز» در دو بخش برگزار می شود. بخش اول در دستگاه ماهور و آواز اصفهان است و اشعار تصنیف ها از سیمین بهبهانی، شفیعی کدکنی، هوشنگ ابتهاج و عطار نیشابوری انتخاب شده و بخش دوم نیز در مایه ی دشتی و نواست.

وی در ادامه در مورد انتخاب نام اجرا بیان کرد: انتخاب نام «راز» برای کنسرت گروه «شهرزاد» به دلیل اجرای تصنیفی است که شعر آن از فروغ فرخزاد است. این تصنیف در آغاز بخش دوم اجرا می شود. تکنوازی عود و تنبور، نی و تار و اجرای گروهی قطعه ای از استاد حسن کسائی و نیز تصنیف «قدح» در مایه ی دشتی با شعر حافظ و در خاتمه اشاره به گوشه ی نهفت و تصنیف «در بگشایید» از دیگر اجراهای این قسمت است.

زرگریان همچنین در مورد انتخاب خواننده گفت: بهادر صحت خواننده ی جوان و توانایی است که گروه «شهرزاد» افتخار همکاری با او را دارد. رنگ صدای زیبا، دلنشین و در عین حال با قدرت او شنیدنی و به یادماندنی است.

آذر زرگریان، نوازندگی و ردیف موسیقی را نزد استادان محمدرضا لطفی، حسین علیزاده، داریوش طلایی، ارشد طهماسبی، و مجید کیانی فرا گرفت و به پیشنهاد حسین علیزاده در سال 1367 تدریس تار را در هنرستان دختران به عهده گرفت. وی گروه «شهرزاد» را در سال 1385 تأسیس کرده و کنسرت های متعددی را در داخل و خارج از کشور روی صحنه برده است.

بهادر صحت، که بسیاری آواز او را از طریق سریال «لیسانسه ها» به کارگردانی سروش صحت شنیده اند، فراگیری آواز را از 9 سالگی نزد قاسم معمارزاده در اصفهان آغاز کرد. از سال 1387 در کلاس های آواز مکتبخانه ی میرزاعبدالله نزد محمدرضا لطفی حاضر شد و فراگیری آواز و موسیقی ایرانی را دنبال کرد. همزمان به فراگیری ساز تار نزد امیر شریفی و مازیار شاهی پرداخت. او در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد موسیقی در دانشگاه تهران است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: