رادیو و تلویزیون در بهمن ۹۶؛

از انتصابات آخر سال صداوسیما تا درگذشت بازیگر پیشکسوت

کدخبر: 2186514

مهمترین رویداد‌های خبری و تولیدی رسانه ملی در بهمن ماه سال ۹۶ را اینجا مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال گذشته با تمام فراز و نشیب ها و رخدادهای تلخ و شیرین، رسانه ملی با تدارک و تولیدات مختلف تلویزیونی همراه مردم بوده است. از این روی شما در این گزارش می توانید مهمترین رویداد های خبری و تولیدی صدا و سیما در بهمن ماه سال ۹۶ را اینجا بخوانید.

* ساخت «فوق لیسانسه ها» تایید شد

پس از پایان بندی سریال «لیسانسه ها» و بازخورد مثبت از مخاطبان تلویزیونی، وحید مرادی مدیر تولید این مجموعه از روند پیگیری ساخت «فوق لیسانسه ها» و نگارش فیلمنامه این سریال خبر داد.

* تصویربرداری «ایرانگرد 3» به پایان رسید

مستند تلویزیونی «ایرانگرد» در این سالها، با معرفی مناطق دیدنی و کشف شده ایران، به روی آنتن شبکه یک سیما رفته است و در بهمن ماه امسال تصویربرداری سری سوم آن در دشت لوت به پایان رسید.

گفتنی است؛ برنامه تلویزیونی «ایرانگرد 3» که در 15 قسمت 55 دقیقه ای تولید می شود، ادامه «ایرانگرد 1 و 2» است که عوامل آن از مناظر طبیعی و گردشگری 20 استان کشور، برای فیلمبرداری این مستند استفاده می کنند.

* «آنام» از فردا شب به شبكه سه می آيد

سریال اجتماعی «آنام» به کارگردانی جواد افشارو به تهیه كنندگی اسماعیل عفیفه در گروه فیلم و سریال شبكه سه سیما تولید شده و از ششم بهمن ماه روی آنتن شبکه سه سیما رفته است.

سریال تلویزیونی «آنام» از 7 بهمن، شنبه تا چهارشنبه هر شب ساعت 20:45 از شبكه سه سیما پخش می شود و باز پخش آن ساعت 1:30 بامداد، 9:30 و 14:00 بعد از ظهر روز بعد بود.

* رضا مقدسی دار فانی را وداع گفت

رضا مقدسی پیشکسوت و مدیر ارشد رسانه ای صبح روز ۱۳ بهمن ماه، پس از ماه ها تحمل بیماری، به دیار حق شتافت.

رضا مقدسی از فعالان رسانه ای و متولد سال ۱۳۴۶ بود که فعالیت حرفه ای خود را از سن ۲۰ سالگی در روزنامه قدس شروع کرده و همچنین مسؤولیت هایی نظیر پروژه سراسری روزنامه قدس و سردبیری و معاونت مدیرمسئول این روزنامه در تهران را عهده دار بود.

رضا مقدسی از سال ۹۲ به بیماری سرطان روده مبتلا شده بود و پس از گذراندن دوران شیمی درمانی، برای مدتی بهبود یافت. او از آذر سال گذشته بار دیگر شیمی درمانی خود را از سر گرفت که به دلیل ضعف جسمانی پس از مدتی شیمی درمانی متوقف شد و در نهایت پس از ماه ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری، این فعال رسانه ای ۱۳ بهمن ماه ۹۶ دار فانی را وداع گفت.

* مدير راديو تهران تغيير كرد

با صدور حكمی از سوی حمید شاه آبادی، حمیدرضا صحراگرد به عنوان مدیر رادیو تهران منصوب شد.

گفتنی است؛ حامد فاتحی مدیر سابق روابط عمومی بسیج رسانه ملی و از فعالین رسانه است كه در سال های اخیر در رسانه ملی بعنوان كارشناس رسانه ، تهیه كننده برنامه های تلویزیونی و سردبیری نشریات فعالیت های متعددی داشته است كه برنامه ریزی و راهبری بیش از ده ها هزار دقیقه ویژه برنامه زنده و تولیدی داخلی و برون مرزی در «قرارگاه عملیات رسانه ای بسیج صداوسیما» بعنوان واحدی مستقل از گروه تلویزیونی و پذیرفته شدن این مجموعه تخصصی رسانه ای در بین شبكه های سراسری در سال های اخیر و در دوره مسئولیتی وی شكل گرفت.

* رئیس خبرگزاری بین المللی تصویری «ایران پرس» منصوب شد

پیمان جبلی معاون برون مرزی صداوسیما طی حکمی عباس محمد نژاد را به عنوان رئیس خبرگزاری بین المللی تصویری « ایران پرس » منصوب کرد.

گفتنی است؛ محمد نژاد كه هم اكنون مديركل خبر و تفسير معاونت برون مرزی است، سوابق متعددی در مديريت توليد خبر و برنامه های سياسی، سردبيری اخبار راديو، تلويزيون و اخبار برون مرزی و همچنين سال ها فعاليت مطبوعاتی را در كارنامه خود دارد.

* فریده صابری درگذشت

فریده صابری بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر کشورمان 19 بهمن پس از تحمل یک دوره سخت بیماری سرطان و شیمی درمانی های متعدد درگذشت.

* «رنج پنهان»؛ از 22 بهمن روی آنتن شبکه یک

مجموعه تلویزیونی «رنج پنهان» به بیژن میرباقری کارگردانی و تهیه کنندگی رضا جودی از 22 بهمن ماه به روی آنتن شبکه یک سیما رفت.

در خلاصه داستان این سریال آماده است: در سال 1353 مرگ جوانی در دانشگاه، برادر و دوستانش را بر می آشوبد. بحران آن سال ها، اختناق فضای موجود و شور جوانی، یوسف را وارد بازی پیچیده ای می کند که اسلحه و خشونت تنها راهکار عملی اوست. کار به جایی می رسد که او باید مخفیانه در شهر تهران روزگار بگذراند. حال، سکوت خفته راهکار دیگری را پیشنهاد می کند.

* پیوستن دو بازیگر جدید به سریال «دیوار به دیوار ۲»

میترا حجار و علی قربان زاده دو بازیگر جدیدی هستند که به مجموعه تلویزیونی «دیوار به دیوار ۲»، به کارگردانی سامان مقدم و تهیه کنندگی حمید رحیمی نادی اضافه شدند.

گفتنی است؛ «دیوار به دیوار ۲» ادامه داستان پنج خانواده را روایت می کند که به خانه جدید نقل مکان کرده اند و پس از مستقر شدن با ماجراهای مختلفی روبرو می شوند.

* اشکان خطیبی مجری «پنج ستاره» شد

پس از اعلام تولید مسابقه تلویزیونی «پنج ستاره» در سکوت خبری و با نزدیک شدن به پخش این برنامه، از مجری این مسابقه رونمایی شد.

اشکان خطیبی ؛ بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون این روزها ضبط مسابقه «پنج ستاره» را آغاز کرده است.

* فاز اول سریال «بی همگان» در مرحله نگارش/ ساخت «زیر آسمان شهر 4» در دست بررسی است

مهران مهام تهیه کننده مجموعه های تلویزیونی در این گفتگو از روند ساخت و نگارش سریال «بی همگان» و سری جدید «زیر آسمان شهر» بیان کرد.

این تهیه کننده درخصوص نگارش فیلمنامه مجموعه «بی همگان» گفت: این مجموعه در دو فاز ساخته خواهد شد؛ فاز اول آن در ۵۰ قسمت ساخته می شود و تاکنون فقط 8 قسمت آن نوشته شده است.

همچنین درباره فصل جدید «زیر آسمان شهر» گفت: سری چهارم سریال «زیر آسمان شهر» هنوز به مرحله تولید نرسیده است و در حال بررسی شرایط هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: