سروش صحت در گفت‌وگو با فارس:

وزارت بهداشت از برنامه‌های موضوعی حمایت کند

کدخبر: 2254060

کارگردان سینما و تلویزیون گفت: اگر می‌خواهیم بیشتر به سلامت روح و روان جامعه بپردازیم، باید وزارت بهداشت از سریال‌سازان و برنامه‌سازان حمایت مالی بیشتری کند.

سروش صحت، بازیگر و داور بخش تلویزیونی جشنواره فیلم سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس درباره تاثیر سینما و تلویزیون بر سلامت روح و روان جامعه، گفت: سینما و تلویزیون هر دو از رسانه‌های جمعی و عام هستند که می‌توانند به صورت مستقیم و غیرمستقیم به موضوع سلامت بپردازند.

کارگردان سریال «لیسانسه‌ها» با اشاره به این موضوع که بیشترین فعالیت او در تلویزیون بوده است، بیان کرد: تلویزیون، رسانه بدون هزینه‌ای است که در اختیار مردم قرار گرفته است. به همین خاطر رسالت آن در اطلاع‌رسانی بیشتر خواهد بود. برای مثال در سریال‌های گوناگونی که می‌سازیم، می‌توانیم نشان دهیم که چه چیز‌هایی برای سلامت مفید یا مضر است، دیگر این ترفند و هنر یک کارگردان است که آن حرف‌ها را در لفافه و غیرمستقیم به مردم بزند.

بازیگر فیلم سینمایی «سن‌پطرزبورگ» با بیان اینکه تلویزیون در همه زمینه‌ها برنامه‌سازی و سریال‌سازی می‌کند، اظهار کرد: با اینکه تلویزیون در همه زمینه‌ها فعالیت دارد؛ اما همیشه خلاء‌هایی در آن دیده می‌شود. اگر می‌خواهیم این خلاء‌ها کم‌تر دیده شود، باید حمایت‌های مالی را بیشتر کنیم. برای نمونه اگر می‌خواهیم بیشتر به سلامت روح و روان جامعه بپردازیم، باید وزارت بهداشت از سریال‌سازان و برنامه‌سازان حمایت مالی بیشتری کند.

کارگردان سریال «پژمان»، گفت: در این روزها که عموم مردم تحت فشارهای روانی متفاوت و بسیاری هستند، رعایت فاکتورهای ابتدایی سلامت‌های جسمی و روانی، حداقل کاری‌ست که هر فرد می‌تواند برای خودش انجام دهد، تا حداقل در این زمینه کم‌ترین آسیب را ببیند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: