در حال به روز رسانی؛

بررسی نقش رادیو در توسعه ورزش کشور

کدخبر: 2259931

نخستین هم‌اندیشی معاون صدا و روسای فدراسیون‌های ورزشی کشور به منظور بررسی و تبادل نظر درباره نقش رادیو در توسعه ورزش کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین هم اندیشی معاون صدا و روسای فدراسیون های ورزشی کشور به منظور بررسی و تبادل نظر درباره نقش رادیو در توسعه ورزش کشور، صبح امروز شنبه ۱۷ شهریور، در سالن همایش های ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

در این مراسم حمید رضا شاه آبادی معاون صدا و روسای فدراسیون های هندبال، اسکواش، چوگان، رزمی، والیبال، اسکی، قایقرانی، وشوو، پینگ پنگ، دومیدانی، کشتی، تیراندازی و فوتبال حضور داشتند.

میرحسینی مدیر شبکه رادیویی ورزش در ابتدای مراسم بیان کرد: بیشترین مطالباتی که ما در رادیو ورزش رصد کردیم، پوشش حداکثری رخداد های ملی و ورزشی است. به لطف خدا و حمایت معاونت صدا کارنامه قابل قبولی در این باره ارائه شده است و در آخرین رویداد ورزشی (آسیایی جاکارتا)، بالای ۱۰ ساعت برنامه رادیویی داشتیم و توانستیم اکثر مسابقات را پوشش بدهیم.

وی در ادامه با اشاره به بهره بردن از کارشناسان ورزشی گفت: تا امروز رادیو ورزش با حضور کارشناسان توانسته گام های موثری را در زمینه تحلیل ورزشی بر دارد. ادامه ان شاءالله شاهد حضور متخصصین بیشتر این حوزه خواهیم بود.

مدیر رادیو ورزش با اشاره به لزوم توجه به توسعه ورزش همگانی تاکید کرد: یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری ترویج ورزش همگانی است. ما سعی داریم از طریق بررسی سبک زندگی خانواده ها، نگاه ویژه ای به نقش بانوان در ورزش داشته باشیم. در چند هفته اخیر پوشش ورزش بانوان را در نظر گرفته ایم. به همین دلیل در آینده با حمایت از معاونت صدا، ۶ ساعت پخش اینترنتی مسابقات ورزشی را از طریق اپلیکشین رادیویی خواهیم داشت .

میرحسینی در پایان ضمن تشکر از حضور روسای همه فدراسیون های ورزشی گفت: ترویج نشاط و شادابی و تقویت همبستگی اجتماعی از طریق ورزش مهم است. ما پیش از این در سیما برنامه ای با نام قهرمان قهرمانان داشتیم؛ اما امسال در دستور کار داریم که در برنامه ای جداگانه قهرمانان هر رشته ورزشی را از نگاه مردم معرفی کنیم.

سپس؛ رئیس فدراسیون تکواندو با اشاره به سختی های گزارشگری رادیو، درباره بیان صحیح اخبار و گزارش های ورزشی گفت: باید در رشته های مختلف ورزشی گزارشگران و تحلیلگران حرفه ای به میدان بیایند و مطلع و آگاه به آن رشته ورزشی باشند؛ چراکه اطلاعات کافی آنها باعث جذب مخاطب بیشتر به برنامه های رادیویی می شود.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، هم در ادامه مراسم ضمن تشکر از برگزاری این جلسه گفت: ما باید مردم را امیدوار کنیم و نشاط را در جامعه گسترش بدهیم. بار ها در جلساتی که رهبر انقلاب با ورزشی ها داشته اند به کرات این موضوع را گفته اند. چند مسئله می تواند این نشاط را از جامعه دور کند. یکی از آن ها شایعه پراکنی در جامعه به ویژه از طریق رسانه هاست. همچنین برخی اوقات دعوا هایی بین تیم های فوتبال است که این خشونت کلامی به سکو ها کشیده می شود و انتشار زیاد آن در رسانه ها می تواند نشاط یک جامعه را بگیرد.

وی در ادامه بیان کرد: ما زیرساخت های خودمان را داریم که اصلا قابل قیاس با کشور های عربی و دیگر نقاط دنیا نیست و به تدریج باید به ایده آل های اصلی برسیم.

تاج تاکید کرد: در فوتبال باید کمتر به حواشی و شایعات آن پرداخته شود. باید به دیگر ورزش ها و رشته های ورزشی نیز پرداخته شود. ما حدود ۴۰ برنامه درباره فوتبال داریم که باید مقداری آن را تعدیل کرد تا سایه اش به دیگر رشته های ورزشی نیفتد.

ادامه دارد/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: