پس از یک وقفه کوتاه

اجرای تالارهای تهران به حالت عادی باز می گردد/ تغییر برنامه تماشاخانه ایرانشهر

کدخبر: 2313178

فعالیت سالن های نمایشی تهران از جمله تئاتر شهر، تماشاخانه ایرانشهر و دیگر تالارهای فعال در جشنواره تئاتر فجر، پس از ایام جشنواره و یک وقفه کوتاه به حالت عادی باز می گردد.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، دو روز از مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر می‌گذرد و برگزیدگان این جشنواره نیز شناخته شدند. تالارهای نمایشی تهران پس از تنفس کوتاه و وقفه در اجراها برای آثار جدید نمایشی خود را مهیا می‌کنند.

اجراهای تئاتر شهر از امروز، ششم اسفند ماه کار خود را آغاز می‌کنند. پارسا پیروزفر در تازه‌ ترین تجربه کارگردانی خود نمایشنامه «ملاقات بانوی سالخورده» اثر فریدریش دورنمات را که ترجمه آن با نام «ملاقات» توسط خود پیروزفر انجام شده است، در سالن اصلی تئاترشهر به صحنه می‌برد.

این نمایش پر بازیگر، پس از نمایش‌های «هنر»، « گلن گری گلن راس»، «سنگ‌ها در جیب هایش»، «بر پهنه دریا»، «ماتریوشکا» و «یک روز تابستانی» هفتمین اثر پیروزفر در مقام کارگردان است.

سه نمایش دیگر نیز در سه سالن تئاتر شهر، قشقایی، سایه و چهارسو اجرایشان را آغاز خواهند کرد.

*تغییر برنامه ایرانشهر

اما مجموعه ایرانشهر گویا قرار نیست نمایش جدیدی را به صحنه سالن های خود ببرد. نمایش «وقتی خروس غلط می‌خواند » از علی شمس که پیش از جشنواره نیز اجرای خود را آغاز کرده بود، دوباره در سالن سمندریان ادامه پیدا می‌کند و نمایش «ابلوموف» سیاوش بهادری راد نیز که اردیبهشت ماه در سالن ناظرزاده اجرا شده بود و در آخرین روز جشنواره نیز دکور خود را در ایرانشهر چیده بود، دو مرتبه برای اجرا آماده می شود.

گویا قرار بوده پس از جشنواره دو نمایش از کارگردانانی همچون حسین پاکدل و حسن معجونی در سالن سمندریان و دو نمایش از محمد یعقوبی و آیداکیخائی اجرا شود که به دلائل مختلف این کارگردان ها از اجرا در سالن ها انصراف دادند و یکی از دلائل میتواند تغییر تایم جشنواره به دلیل ایام فاطمیه باشد.

دو نمایش علی شمس و سیاوش بهادری راد اجرایشان را تا انتهای سال ادامه خواهند داد.

*«سقراط» در تالار وحدت

در تالار وحدت نیز گویا قرار است از هشتم اسفند ماه نمایش «سقراط» حمیدرضا نعیمی به صحنه بیاید. این نمایش در سال ۹۵ نیز توسط نعیمی روی صحنه رفته است.

در تالار رودکی نیز اپرای عروسکی عشق اجرایش را به کارگردانی بهروز غریب پور پس از جشنواره فجر آغاز کرد و تالار حافظ نیز نمایش «موی سیاه خرس زخمی» از جابر رمضانی را تا نزدیک انتهای سال به صحنه می برد.

*اجرای نمایش های تماشاخانه های خصوصی

از جمله تماشاخانه های خصوصی تهران نیز می توان به تئاتر مستقل اشاره کرد که اجرای نمایش «سالگشتگی» امیررضا کوهستانی را از هشتم اسفند ماه به روی صحنه خواهد برد و نمایش «هفتمین جان سگ» از مهدی کوشکی نیز تا نزدیک به انتهای سال در تئاتر سپند اجرا می شود.

سایر اجراهای جدید سالن ها نیز به زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: