پس از وقفه‌ای شش ساله اجراهای عمومی و فصلی تئاتر خیابانی راه‌اندازی می‌شود

کدخبر: 2322799

۷۰ هنرمند در قالب ۱۳ گروه تئاتر خیابانی، پس از وقفه‌ای شش ساله، اجراهای عمومی و فصلی تئاتر خیابانی را از سر می‌گیرند.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا ، روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی خبر داده است کانون تخصصی تئاتر خیابانی این اداره کل از آغاز اجرای عمومی و فصلی گروه های تئاتر خیابانی پس از وقفه ای شش ساله خبر داد.

این اجراهای عمومی و فصلی گروه های تئاتر خیابانی با عنوان «تئاتر با مردم» با حضور 13 گروه شکل می گیرد. هر گروه 10اجرا دارد و در مجموع 130 اجرا برگزار خواهد شد.

این 13 گروه نمایشی عبارتند از «آدم های بافرهنگ» به نویسندگی و کارگردانی رضا فقیهی با مدت زمان 30دقیقه، «زیرزمین» به نویسندگی و کارگردانی مسعود براهیمی با مدت زمان 35 دقیقه، «ویروس» به نویسندگی و کارگردانی سعید خیراللهی با مدت زمان 35 دقیقه، «وصیت» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی کولیوندی با مدت زمان 25 دقیقه، «قبل، حین، بعد» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی وکیلیان با مدت زمان 20 دقیقه، «من کجا، شما کجا» به نویسندگی و کارگردانی علی رحیمی با مدت زمان 25 دقیقه، «افسانه ننه دریا و دختر تنها» به نویسندگی و کارگردانی رسول حق شناس با مدت زمان 15 دقیقه، «خاطره مشترک» به نویسندگی هما پارسایی و کارگردانی مشترک مصطفی مباشرامینی و احمد صمیمی با مدت زمان 30 دقیقه، «دشمن مردم» به نویسندگی و کارگردانی شهاب راحله با مدت زمان 35 دقیقه، «داستان مردم» به نویسندگی و کارگردانی پیام عزیزی با مدت زمان 30 دقیقه، «زلزله» به نویسندگی و کارگردانی ابوذر چهل ایرانی با مدت زمان 25 دقیقه، «ژیلت» به نویسندگی مشترک ابوالفضل حاج علی خانی و مجتبی بندری و کارگردانی مجتبی بندری با مدت زمان 25 دقیقه و «هر چی سنگه مال پای لنگه» به نویسندگی علی اکبر کنعانی و کارگردانی مارال ایزدبخش با مدت زمان 20 دقیقه.

از جمله نکات قابل توجه این اجرای عمومی و فصلی تئاتر خیابانی که پس از شش سال وقفه مجددا با حضور 70 هنرمند از سر گرفته شده اند می توان به حضور گروه نمایش «افسانه ننه دریا و دختر تنها» با بازیگران توانمند مبتلا به سندروم دون اشاره کرد.

همچنین در میان این 13 گروه، یک نویسنده و یک کارگردان زن، نویسنده نمایش «خاطره مشترک» و کارگردان نمایش «هر چی سنگه مال پای لنگه» حضور دارند.

این نمایش های خیابانی که از 27 فروردین تا هفتم اردیبهشت اجرا می شوند مضامینی اجتماعی، اخلاقی و دینی دارند و هر روز از ساعت 16 تا 19 در قالب روزی شش اجرا در محوطه مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان می شوند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: