مسابقات قرآن به بانوان انگیزه رشد و امکان نمایش مهارت‌ می‌دهد

کدخبر: 2323469

صحاف با اشاره به انگیزه بخشی مسابقات بین المللی قرآن کریم به بانوان، گفت: عرصه بین المللی مانع از رکود بانوان در سطح کشوری شده و فرصت پویایی و رشد فنی را برای آنها فراهم می کند.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان باوجود سابقه کم و نوپا بودن از نظر کیفی و فنی با کشورهایی همچون مالزی با آن سابقه طولانی، رقابت می کند. این یعنی بانوان ما در فعالیت های قرآنی در جهان اسلام حرف نخست را می زنند. سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان از 20 تا 23 فروردین در هتل همای تهران برگزار می شود.

ایمان صحاف، ناظر هیئت داوران سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان با اشاره به دستاوردهای برگزاری این رقابت ها، اظهار کرد: به دلیل ارتباط مستقیمی که با قراء و حافظان از جامعه بانوان دارم از نزدیک شاهد تاثیر برگزاری این مسابقات در انگیزه بخشی به زنان برای فعالیت جدی تر در فعالیت های قرآنی هستم.

وی اضافه کرد: مسابقات بین المللی قرآن کریم باعث شده بانوان فعال در عرصه قرآن درصدد ارتقای محفوظات شان برآیند، چراکه عرصه بین المللی مانع از رکود آنان در سطح کشوری شده و فرصت پویایی و رشد فنی را برای بانوان فعال قرآنی فراهم می کند.

صحاف تصریح کرد: در بخش برادران فرصت های مختلفی همچون مسابقات، اعزام به خارج از کشور برای تبلیغ، کرسی های تلاوت و محافل وجود دارد که هم انگیزه بخش است و هم فرصت نمایش فن و مهارت را به به آنها می دهد، امّا مسابقات بین المللی تنها عرصه ای است که به حضور اثرگذار بانوان در میدان جهانی کمک می کند.

وی با ابراز خرسندی از سطح و کیفیت محفوظات شرکت کنندگان در این مسابقات، گفت: به خاطر دارم زمانی در مسابقات دانش آموزی دختران در دهه 70، تعداد انگشت شمار شرکت می کردند که از نظر فنی و کیفی هم بیشترشان در حد مطلوب نبودند امّا اکنون و در مسابقات بین المللی قرآن بانوان هم از نظر کمی و هم کیفی متسابقین قوی هستند.

ناظر هیئت داوران سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان با اشاره به دومرحله ای شدن این دوره از رقابت ها، گفت: این گزینش که از طریق فضای مجازی و ارسال صوت و فیلم قرائت متسابقین انجام شد، سبب شد تا راه یافتگان به مسابقات از نظر فنی در سطحی بالا باشند که این کیفیت مسابقات را بالا می برد. البته در مسابقات بین المللی بانوان از ابتدا شاهد حضور چهره های قوی بوده ایم چنان که رتبه ها با اختلافات صدمی معرفی می شوند.

صحاف با ابراز خرسندی از سطح بالای فنی بانوان فعال قرآنی در ایران، تاکید کرد: خلاء مسابقات بین المللی ویژه بانوان در رشته قرائت هم احساس می شود. بنا بر این برگزاری رقابت در این بخش هم می تواند برای فعالان این ساحت مقدس انگیزه ساز و حرکت آفرین باشد.

اعلام نوبت قرائت شرکت کنندگان در مسابقات بین المللی بانوان

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: