حجت‌الاسلام گواهی: باید نقش روحانیت در انقلاب برجسته شود

کدخبر: 889139

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه محمد رسول‌الله(ص) در مراسم یادواره شهدای روحانی گفت: ما مدیون شهدا هستیم و نقش شهدای روحانی بسیار ویژه است؛ باید نقش ایشان برجسته شود چرا که نسل آینده ما را مذمت خواهد کرد

به گزارش خبرنگار «نسیم» مراسم یادواره شهدای روحانی حوزه علمیه امام القائم(عج) تهران با حضور حجت الاسلام عبدالعلی گواهی، مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ صبح امروز برگزار شد .

حجت الاسلام گواهی به نقش بارز روحانیت در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: روحانیان در جبهه نه تنها ایمان و مسائل معنوی و اعتقادی و صبر و پایداری رزمنده را تقویت می کردند بلکه در ارتقاء بینش و آگاهی او نیز نقش عمده‌ای داشتند و دشمن شناسی قوی رزمندگان مرهون تلاش آنان بود.

وی ادامه داد: اطاعت پذیری رزمندگان نیز تا حد زیادی الگو گرفته از روحانیت بود که با اینکه عالم و مجتهد بودند اما در جبهه مطیع محض فرمانده بودند .

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با تاکید براینکه همه مردم نسبت به حفظ دین مسوولند اما روحانیت بیشتر، تصریح کرد: روحانیت در پشت صحنه و خط مقدم جبهه فرهنگی فعال است اما در عین حال نباید خیلی خوش بین بود چرا که اگر غفلت کنیم هر لحظه امکان شکست هست، خدا از ما کار و جهاد و تلاش می خواهد.

وی در ادامه افزود: روحانیت در جبهه در و اقع هم نگهبان فکر و اندیشه ها بود و هم همدوش دیگران مرزهای جغرافیایی را حفظ می کرد .

حجت الاسلام گواهی در ادامه با گرامیداشت یاد شهدای حماسه آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: ما مدیون شهدا هستیم و نقش شهدای روحانی بسیار ویژه است؛ بیش از ۱۵۰۰ روحانی رزمنده در تهران شناسایی شده‌اند که تردیدی نیست این تعداد قریب به ۲۰۰۰ نفر خواهد بود .

وی در پایان سخنانش خطاب به طلاب حوزه علمیه گفت: باید نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را برجسته کنیم چرا که نسل آینده ما را مذمت خواهد کرد .

ارسال نظر: