رئیس جمهور بر ضرورت توسعه گردشگری، صنایع دستی و صیانت از میراث انقلاب اسلامی تاکید کرد

کدخبر: 889513

حسن روحانی در بازدید از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: این سازمان باید نقش خود را در اقتصاد مقاومتی به ویژه در عرصه اشتغال و ارزآوری به نحو شایسته به انجام رساند

به گزارش خبرنگار «نسیم» حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان صبح امروز با حضور در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مسعود سلطانی فر، رئیس سازمان و سایر معاونین و مدیران ارشد جلسه ای را برگزار کرد. بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه مسعود سلطانی فر گزارشی از وضعیت و فعالیت های انجام شده در 3 حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به رئیس جمهور ارائه کرد و بعد از آن معاونت های مختلف سازمان میراث فرهنگی به ارائه دیدگاه ها و مسائل موجود در حوزه فعالیت خود پرداختند.

گفتنی است، رئیس جمهور در این جلسه به صیانت از میراث فرهنگی، تکریم گردشگر، حفاظت از میراث انقلاب اسلامی و ضرورت توسعه صنایع دستی در کشور تاکید کرد.

لازم به ذکر است، پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نیز صحبت های رئیس جمهور را در این نشست منتشر کرد. رئیس جمهور گفت: اساس اسلام اخلاق و ادب است و ایرانیان با اخلاق رسول اکرم(ص) و امامان معصوم (ع) مزین هستند و این را باید به گردشگران خارجی بیشتر معرفی کنیم.

حجت الاسلام حسن روحانی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید نقش خود را در اقتصاد مقاومتی به ویژه در عرصه اشتغال و ارزآوری به نحو شایسته به انجام رساند.

ژدکتر روحانی بر حضور بخش خصوصی در عرصه گردشگری و صنایع دستی به منظور سرمایه گذاری در جهت حفظ و نگهداری آثار و بناهای تاریخی، ایجاد اماکن و هتل ها و کارگاه های صنایع دستی تاکید کرد و گفت: دولت از طریق صندوق توسعه ملی و اعطای تسهیلات، از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت می کند.

رییس جمهوری با اشاره به حاکمیت عصر ارتباطات در دنیای امروز و رد هرگونه بداخلاقی و تندخویی با گردشگران خارجی و داخلی، تصریح کرد: می توانیم با حفظ شئونات اسلامی و توجه به امنیت ملی، با برخورد مناسب با گردشگران خارجی ایرانیت و اسلامیت مان را توام با اخلاق و رفتار حسنه به آنان معرفی کنیم.

ارسال نظر: