نمایشگاه فرش عرش با حضور مسعود سلطانی‌فر افتتاح شد

کدخبر: 889737

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: سال گذشته ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از شیعیان دنیا از کشور بازدید کرد/ می‌توانیم این ظرفیت را تا ۵ میلیون نفر افزایش دهیم

به گزارش خبرنگار «نسیم» مسعود سلطانی فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فرش عرش که امروز در سالن آمفی تئاتر این سازمان برگزار شد با اشاره به حضور رئیس جمهور گفت: روز گذشته در حاشیه هیئت دولت موضوع نمایشگاه فرش عرش را با وی در میان گذاشتیم که رئیس جمهور به شدت از آن استقبال کردند و امروز نیز با حضور در سازمان میراث فرهنگی گره ای به فرش نیمه بافته زدند.

وی ادامه داد: در دنیا 260 تا 270 میلیون شیعه وجود دارد که از این تعداد 70میلیون در کشورمان زندگی می کنند، از این رو باید برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم گردشگری زیارتی را به ویژه برای شهرهای مشهد، قم، شیراز و ... در میان این شیعیان گسترش دهیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: در سال گذشته 2 میلیون 100 هزار نفر از شیعیان دنیا برای زیارت به کشورمان می آیند که از این تعداد یک میلیون و 300 هزار نفر شیعیان عراقی بودند؛ البته ظرفیت کشور بیش از اینها است. باید با برنامه ریزی این ظرفیت را به 5 میلیون نفر در سال برسانیم.
سلطانی فر افزود: در گذشته نیز مرسوم بود که زیراندازهای مکان های مقدس را ایرانیان تامین کنند و چون این مسئله ریشه تاریخی دارد در نظر داریم تا در مرحله اول پرنده فرش عرش را به ثبت ملی برسانیم و بعد از آن این میراث را به عنوان میراث ناملموس در یونسکو به ثبت برسانیم.
در ادامه بهمن نامورمطلق، معاون صنایع دستی کشور با بیان اینکه نمایشگاه فرش عرش باعث احیای هنر صنعت اصیل ایرانی یعنی فرش کاشان شده است، گفت: این نمایشگاه هم خیر و برکت معنوی به همراه داشت و هم از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در پی داشته است.
وی افزود: فرش ایرانی تجلی اندیشه و خیال مردم ایران است و به عبارت دیگر فرش ایران به شکل بازرتری توانسته فرهنگ و هویت کشورمان را به جهانیان نشان دهد. در واقع با فرش ایرانی زمین آسمانی می شود چرا که تصاویری که از باغ ها در این فرش ها به تصویر کشیده می شود، مربوط به باغ های عالم ملکوت است.
ارسال نظر: