آیت الله مکارم شیرازی: بانکداری ما در حال تبدیل به بانکداری اسلامی توأم با ربا است

کدخبر: 892675

این مرجع تقلید شیعیان در دیدار با رئیس بانک مرکزی اظهار داشت: بانک‌ها عقود شرعیه را رعایت نمی‌کنند/ بانک‌ها از افزایش شعبه پرهیز کنند/: آمارها نباید خوشایند دولت‌ها باشد؛ یکی از بلاهای دولت سابق ارائه آمارهای غیر واقعی بود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار با اشاره به اینکه مردم پس از انتخابات و شکل گیری دولت جدید نسبت به حل موضوع انرژی هسته ای و بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت امید پیدا کرده اند ابراز داشت: اگر طرف های مقابل در موضوع هسته ای لجبازی نکنند این مسئله به نتیجه خواهد رسید.

وی توجه بیش از پیش دولت به وضعیت تولید و صنعتگران را خواستار شد و ادامه داد: از مشکلات عمده بانکداری ما این است که در بانکداری اسلامی بانک باید سرمایه را به سمت تولید ببرد و اگر سهمی می‌دهد از درآمد آن تولید باشد. بانک‌ها بیش از همه چیز سودخود را می‌بینند .

این مرجع تقلید با غلط دانستن پرداخت یارانه نقدی به مردم بیان داشت: این کار بلایی بود که بر سر مملکت ما آمد و باید از ابتدا جلوی آن گرفته می شد. دادن پول نقد هنگفت به مردم چرخ اقتصاد ما را می‌خواباند و این در حالی است که فقط یک سوم جمعیت ما نیازمند دریافت یارانه هستند .

ارسال نظر: