مسابقه "هزار صدا" ویژه خوانندگان موسیقی سنتی برگزار می‌شود

کدخبر: 895188

نخستین مرحله از این مسابقه ۲۹ خرداد با رقابت هشت خواننده در تالار اندیشه حوزه هنری آغاز خواهد شد

به گزارش «نسیم»، آرش نصیری ضمن اعلام این خبر گفت: اولین مرحله از این مسابقه با حضور علی جهاندار به عنوان کارشناس آواز، کیوان ساکت کارشناس موسیقی و جواب آواز، و محمدعلی بهمنی کارشناس شعر و انتخاب شعر به داوری اجراها خواهند پرداخت.

برگزار کننده برنامه "هزار صدای سنتی" در ادامه افزود: پیش از این، برنامه«هزار صدای پاپ» را برگزار کرده بودیم که طی آن از شهریور ماه 92 خوانندگان جوان در 8 برنامه مختلف به رقابت پرداختند. فینال آن مسابقات نیز اواخر فروردین 93 در تالار اندیشه برگزار شد. همان زمان قول برگزاری چنین برنامه در حوزه موسیقی سنتی نیز داده شد که در ادامه مقدمات برگزاری آن را انجام دادیم.

وی همچنین عنوان کرد: اولین مرحله از برنامه«هزار صدای سنتی» در حالی 29 خرداد برگزار می شود که آن 8 خواننده جوان این فرصت را دارند تا هر کدام به مدت 9 دقیقه برنامه ای را برای حاضران در سالن و همچنین هیئت داوران اجرا کنند.

آرش نصیری گفت: هر خواننده می تواند با یک نوازنده و یا حد اکثر 2 نوازنده برنامه اش را جوری تنظیم و به اجرا در آورد که بتواند شنوندگانش را راضی کند.

برگزار کننده برنامه«هزار صدای سنتی» ادامه داد: در پایان این برنامه نفر برگزیده هیئت داوران و نفر برگزیده مردمی به مرحله پایانی راه خواهند یافت و این فرصت را پیدا می کنند تا در فینال«هزار صدای سنتی» که بعدها برگزار می شود شرکت کنند.

وی افزود: این برنامه فرصتی برای نسل جوان و به خصوص جوان های شهرستانی است تا در حضور اهالی موسیقی و مردم علاقمند به موسیقی اجرای برنامه داشته باشند.

ارسال نظر: