بانک تجارت و ستاد عمره دانشجویی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

کدخبر: 912237

رئیس سازمان حج و زیارت در این مراسم گفت: سهمیه عمره دانشجویی سال ۹۳-۹۴ هنوز نهایی نشده است اما تلاش ما این است که سهمیه عمره دانشجویی نسبت به سال گذشته کاهش پیدا نکند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، این مراسم ساعتی قبل در سازمان حج و زیارت برگزار شد و بر این اساس بانک تجارت متعهد شد که در قبال این تفاهم نامه مبلغ یک میلیون تومان وام قرض الحسنه به دانشجویان عمره گزار و زائران عتبات پرداخت کند.
بر اساس این گزارش، دانشجویانی که می خواهند از این تسهیلات استفاده کنند باید مبلغ 750 هزار تومان افتتاح حساب داشته باشند تا برای آنها زائرکارت تجارت صادر و وام قرض الحسنه تعلق بگیرد.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سهمیه عمره دانشجویی سال 93-94 هنوز نهایی نشده است اما تلاش ما این است که سهمیه عمره دانشجویی نسبت به سال گذشته کاهش پیدا نکند.
سعید اوحدی اظهار داشت: بر اساس تصمیمات گرفته شده اگر بتوانیم سهمیه مورد نظر را برای عمره اخذ کنیم، صد در صد سهمیه عمره دانشجویی افزایش می یابد.
وی در ادامه گفت: انعقاد تفاهم نامه میان بانک تجارت و ستاد عمره دانشجویی نیازمند تحقق این اهداف است، خصوصا برای عتبات دانشجویی که اعزام دانشجویان با استفاده از تسهیلات می تواند به نفع فرهنگ کشور نیز باشد.
محمد ابراهیم مقدم، مدیرعامل بانک تجارت نیز در این مراسم گفت: وامی که برای دانشجویان در نظر گرفته شده برای تسهیل در عمره و عتبات است و به عنوان وام قرض الحسنه به دانشجویان با کارمزد 4 درصد و زمان بازپرداخت سه سال، پرداخت می شود.
وی گفت: دانشجویان برای اخذ این وام باید یک نفر ضامن معرفی کنند و ما نیز برای تسهیل پرداخت این وام، ستادی را در عمره دانشجویی تشکیل می دهیم.
حجت الاسلام فقیهی، رئیس ستاد عمره دانشجویی نیز در این مراسم اظهار داشت: این تفاهم نامه باعث تسهیل در اعزام دانشجویان خواهد شد و امیدواریم که سازمان حج و زیارت سهمیه عمره دانشجویی را نسبت به سال گذشته افزایش دهد.
وی خاطر نشان کرد: این وام، به عتبات دانشگاهیان نیز تعلق خواهد گرفت که تمامی دانشجویان می توانند از این وام استفاده کنند.
فقیهی گفت: سال گذشته بیش از 1500 نفر در عمره دانشجویی قرآن را ختم کردند و بیش از 340 نفر نیز مراسم عروسی خود را برگزار کردند.
ارسال نظر: