نسخ معتبر در مورد واقعه کربلا از کتابخانه‌های اروپا جمع‌آوری می‌شود

کدخبر: 918300

مدیر مرکز دایره‌المعارف‌الحسینیه در لندن گفت: در این مرکز به جمع‌آوری آثار و تحقیق درباره امام حسین(ع) می‌پردازیم و گردآوری نسخ معتبر از واقعه کربلا در کتابخانه‌های اروپا از دیگر اقدامات مرکز است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، علی التمیمی ظهر امروز در بازدید از موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث اظهار کرد: در کتابخانه مرکز دایره المعارف الحسینیه لندن 20 هزار جلد کتاب را برای بهره‌مندی محقق گردآوری کرده‌ایم که در میان این کتاب‌های نسخه‌های معتبری وجود دارد.

وی بیان کرد: در این مرکز به جمع‌آوری آثار و تحقیق درباره امام حسین(ع) می‌پردازیم و گردآوری نسخ معتبر از واقعه کربلا در کتابخانه‌های اروپا از دیگر اقدامات مرکز است.

مدیر مرکز دایره‌المعارف‌الحسینیه در لندن همچنین ارائه پژوهش‌های جدید به مراکز علمی در نقاط مختلف دنیا از جمله ایران، عراق و لبنان را از دیگر فعالیت‌های این مرکز عنوان کرد و یادآور شد: البته در سال‌های اخیر در خصوص تامین بودجه با مشکلاتی روبه‌رو بوده‌ایم.

وی تعداد کارکنان مرکز دایره المعارف الحسینیه در لندن را 20 نفر دانست و گفت: در این مرکز انتشار کتاب‌های مختلف به زبان‌های عربی و انگلیسی پرداخته و امیدواریم که شاهد انتشار کتاب‌های مفیدی مانند دانشنامه امام حسین(ع) به زبان انگلیسی باشیم.

ارسال نظر: