صفار هرندی: جبهه انقلاب، دست برتر را در فضای سایبر دارد

کدخبر: 919191

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه بیان داشت: از کسانی که می گویند بین هنرمندان ارزشی و غیرارزشی تفاوتی قائل نیستیم درخواست می‌کنیم هنرمندان انقلاب را نیز لااقل همانند آن هنرمندان، مورد حمایت قرار دهند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمدحسین صفار هرندی دیگر سخنران مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی بود. مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه بیان داشت: برگزاری این نمایشگاه، یک نشانه و حرکت بسیار خوبی است؛ همه اینها گواه یک اتفاق بزرگ در محیط رسانه ای است، پیش از این احساس غربت و نقص را به صورت جدی داشتیم امروز شرایط رسانه های دیجیتال در کشور به گونه ای است که بخشی از آن عقب ماندگی و فاصله طبیعی را که فعالان رسانه ای جبهه ارزش های متعالی با جریانی که بر حسب شرایط تاریخی انتسابشان به یک باورها و گزاره های مختلفی بوده، این فاصله را به خوبی کاهش می دهند.

وی گفت: آن چیزی که برای شما محسوس و ملموس بوده این است که دست برتر رسانه های دیجیتال در حوزه انقلاب اسلامی و نیروهای به شدت وفادار به انقلاب، سبب نوعی حسرت در جریان دیگر شده است که هر از گاهی ابراز می کنند که گر چه در فضای مکتوب ما امکانات بیشتری را دارا هستیم اما در محیط مجازی و رسانه های دیجیتال، دست برتر با نیروهای رقیب است و دلیلش هم به گمانم روشن است، رسانه های سنتی با خصوصیات جریان مکتوب، دوره شکل گیری و ورودشان در کشور ما بیش از صد سال قبل از پیروزی انقلاب است اما رسانه های دیجیتال چندین سال پس از انقلاب اسلامی و بعد از استقرار یک نظام به نام خدا ظهور کرده، ما در مورد رسانه های پیشین یک تاخیر فاز داشتیم اما در مورد فضای مجازی بهانه ای نداریم که از آن دور بمانیم چون که در عصر انقلاب متولد شده است.

صفار هرندی اظهار داشت: از ابتدای انقلاب عده ای معتقد بودند که ما نگران فضای سایبری نباید باشیم و ما امروز دست بسته نیستیم و فرصت های بسیاری در اختیار ما است. نیروهای انقلابی نیز باید این فضا را به نفع آرمان های انقلاب در دست بگیرند و از آن استفاده کنند.

وی بیان داشت: هر سال ما چهره های جدیدتری را در این عرصه می بینیم که هر روز نیز این قضیه به صورت روزمره وجود دارد.

وزیر اسبق ارشاد گفت: زمانی که من در وزارت ارشاد بودم در خصوص رسانه های مجازی اعلام کردیم که نیازی به مجوز نیست فقط مسئول رسانه، هویت خود را معرفی کند اما نمی دانم چه ضرورتی احساس شد که گفته شد باید مسئول رسانه مجازی تعهد بدهد که در یک چارچوبی قرار بگیرد.

صفار هرندی بیان داشت: میدان سختی ها و رنج هایی که یک فعال رسانه ای در محیط حقیقی دارد در فضای مجازی کمتر است. ما برای انتقال پیام خودمان در فضای مجازی هیچ مشکلی نداریم.

وی در ادامه اظهار داشت: این نمایشگاه تشریفاتی و غیرحرفه ای نیست، بلکه کاملا حرفه ای و مصداق روشن قرارگاه است؛ محل قرار برای آینده و کارهای بزرگ است برای تسکین دل های مشتاقان انقلاب اسلامی.

وی بیان داشت: از کسانی که می گویند بین هنرمندان ارزشی و غیرارزشی تفاوتی قائل نیستیم درخواست می کنیم هنرمندان انقلاب را نیز همانند آن هنرمندان، مورد حمایت قرار دهند و تبعیض قائل نشوند.

وزیر اسبق ارشاد گفت: انگ ویژه خواری که به بچه های انقلابی زده می شود برای آنها ننگ است، زیرا حتی حق خودشان را نیز دریافت نکرده اند؛ این اتهام زده می شود و دست آخر هم می گویند که می خواهیم جلوی زیاده خواهی را بگیریم در صورتی که زیاده خواهی در میان بچه های حزب اللهی وجود ندارد، ما اینها را به ایمان و اعتقاد و قناعت می شناسیم و به همین دلیل است که سراغ این کار آمده اند و تهدید و فشار هم آنها را از میدان به در نخواهد کرد مگر این که دست از اعتقاداتشان بردارند.

ارسال نظر: