حاتمی‌کیا: افتخار نمی‌کنم فیلم گران بسازم

کدخبر: 920807

این کارگردان در مراسم تقدیر از عوامل "چ" افزود: فیلم گران ساختن برایم افتخار نیست اما تنها فیلم من که گران است و باید ساخت می‌شد "چ" است/ این اثر، تنها فیلمی است که من راضی‌ام از مسیری که برایش طی شد

به گزارش «نسیم»، در مراسم تجلیل از عوامل فیلم "چ" که در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، پس از پخش بخش انتخاب بازیگران، حاتمی کیا به روی صحنه آمد و سخنانش را آغاز کرد: خدا این توفیق را داد فیلم «چ» را یک میلیون نفر ببینند و زحمات تک تک دوستان به درستی توسط مردم دیده شود. انشاءالله در ارایه فیلم در شبکه نمایش خانگی و پخش تلویزیونی بیشتر آن را ببینند. من در این جلسه تشکر می‌کنم از عزیزانی که همراه من بودند. فیلم «چ» کار آسانی نبود. ۵ ماه و نیم فیلمبرداری در سرما و گرما برای من خیلی الان شیرین است اما آن زمان کار سختی بود.

* "چ" نمونه خوب همکاری در دو مدیریت است

وی در ادامه فیلم «چ» را نمونه همکاری دو دوره مدیریت خواند و گفت: این فیلم بهترین نمونه مثال زدنی است که در دو دوره مدیریت کار شد و هردو مدیر متفق‌القول و همدل در کار بودند و درست عمل شد. هر دو مدیر نسبت به این موضوع احساس غریبی نکردند. حس خوبی داشتم که همه اهل دل و اهل قبله هستند.

حاتمی‌کیا به اکران فیلم اشاره کرد و گفت: اتفاقی بسیار خوبی که برای فیلم افتاد اکران خوب آن بود. من ۱۸ فیلم سینمایی ساختم و همیشه با قصه های عجیب و غریب در پخش مواجه می شود و معتقدم این عالم را نمی شناسم. «چ» تنها فیلمی است که من راضی ام از مسیری که برایش طی شد. این اتفاق نمی افتد اگر پژمان لشکری پور نبود. دوستان در پخش درست عمل کردند و انشاء الله اتفاق بدی در ارتباط با کپی غیرمجاز فیلم نیافتد.

* امیدواریم صدای سه بعدی را در این فیلم در نسخه ویدئویی تجربه کنیم

وی ادامه داد: اخباری که لشکری پور ارایه می داد برای من باعث مباهات بود برای من این مهم بود مردم با این فیلم بتوانند ارتباط برقرار کنند. همه سینماها به لحاظ کیفیت صدا مورد بررسی هستند اما در سینمای آزادی کیفیت تصویر خوب نبود و این امر عذابم می‌داد، زیرا احساس می‌کردم که زحماتی که بچه‌ها کشیدند، به هدر می‌رود. آقای جعفریان دو ماه روی اتانولاژ فیلم کار کردند تا به درستی رنگ بندی صورت گیرد اما متاسفانه در برخی سینماها تصویر خوب نبود.

وی ادامه داد: بایدحوصله کرد گروه صدا شاهد بودم خیلی زحمت کشیدند. امیدواریم بتوانیم به شکل نمونه صدای سه بعدی را در این فیلم در نسخه ویدئویی تجربه کنیم.

* «چ» باید گران ساخته می‌شد

حاتمی کیا تاکید کرد: خوشحالم در کنار شما آقایان ایوبی و جعفری جلوه و همه دوستانم هستم. برخی شیطنت‌ها در کلام وجود دارد برخی معتقدند فیلم گران تمام شده. من افتخار نمی‌کنم فیلم گران بسازم اما تنها فیلم من که گران است و باید ساخت می‌شد، «چ» است.

این کارگردان توضیح داد: به عقیده من بحث‌های ملی این مملکت باید گفته شود باید وقت بگذاریم و حوصله کنیم. باید به بهترین شکل هم اتفاق بیافتد. بعضی وقت‌ها سوء تعبیر صورت گرفته است . آقای جعفری جلوه امتیازی به فیلم دادند که درتبلیغات هزینه کنیم اسپانسرهایی آمدند از فیلم حمایت کردند که ما زیاد هزینه نکنیم، آقای ضرغامی در تبلیغات تلویزیونی به ما کمک کردند و از همه تشکر می‌کنم.

ارسال نظر: