آیت‌الله استادی: قم و مشهد باید الگویی برای دیگر نقاط کشور باشند

کدخبر: 920904

امام جمعه قم گفت: ایران چون جمهوری اسلامی است از ما توقعات خاصی وجود دارد و نباید ایران مانند دیگر کشورها باشد/ قم باید الگوی دیانت باشد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، آیت الله رضا استادی صبح امروز در مراسم آغاز جشن‌های دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت معصومه(س) گفت: جلالت قدر فاطمه معصومه در حالی است که ما اطلاعات زیادی از زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) نداریم ولی البته 10 روایت درباره این بانو ذکر شده است.

وی افزود: زیارت‌نامه که برای حضرت معصومه(س)‌ آمده احتمال دارد که ماثور از ائمه باشد و مضامین این زیارت جلالت قدر کریمه اهل بیت را مشخص می‌کند.

امام جمعه قم بیان کرد: توجه عالمان دینی به این بارگاه در طول تاریخ از دیگر نکاتی است که نشان دهنده جلالت قدر کریمه اهل بیت است و بزرگان دینی از جمله آیت الله اراکی و آیت الله محقق داماد کراماتی را برای حضرت معصومه(س) نقل کرده‌اند.

وی ادامه داد: ملاصدرا هرگاه با مسئله علمی مواجه می‌شد به حرم حضرت معصومه(س) می‌آمده و این مسئله در کتاب محبوب القلوب لاهیجی نقل شده است.

استادی ادامه داد: وقتی به این بزرگوار عرض ادب می‌کنیم باید ببینیم که ایشان چه انتظاری از ما دارند. کشور ما چون جمهوری اسلامی است از ما توقعات خاصی وجود دارد و نباید ایران مانند دیگر کشورها باشد.

وی تصریح کرد: باید کشور ایران در مقایسه با دیگر کشورها از جنبه‌های معنوی و درستکاری ممتاز دیده شود و امیدواریم که بتوانیم امتیازات اصلی یک کشور اسلامی محقق شود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: در کل کشور ما قم و مشهد باید با دیگر نقاط فرق داشته باشد و کسانی که در قم مسئولیت دارند و همه کسانی که در این شهر زندگی می‌کنند باید این نکته را مورد توجه قرار دهیم که قم حرم اهل بیت است و حرم لوازمی دارد.

وی افزود: قم باید استانی نمونه از حیث دین و دیانت باشد و البته وضعیت خوب است ولی خوب بودن مراتب دارد و نباید به وضع فعلی اکتفا شود.

استادی گفت: رسانه‌هایی که در قم فعالیت می‌کنند باید بدانند که در قم حضور دارند و اگر کار خلافی از آنها سربزند بسیار ناشایست است و صداوسیمای قم باید در برنامه‌های خود دقت نظر داشته باشد. مشهد باید با دیگر نقاط فرق داشته باشد و کسانی که در قم مسئولیت دارند و همه کسانی که در این شهر زندگی می‌کنند باید این نکته را مورد توجه قرار دهیم که قم حرم اهل بیت است و حرم لوازمی دارد.

ارسال نظر: