رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب: ۵۰ کتاب تخصصی در حوزه مسیحیت تالیف شده است

کدخبر: 921098

حجت‌‌الاسلام ابوالحسن نواب گفت: بیش از ۵۰ کتاب تخصصی در حوزه مسیحیت توسط این دانشگاه تالیف و منتشر شده است/ گسترش روابط بین اسلام و مسیحیت جزو برنامه‌های ما است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، اعضای هیئت اعزامی کلیسای ارتدوکس روسیه که برای شرکت در همایش «راهکارهای دستیابی به فهم مشترک بین اسلام و مسیحیت» به ایران سفر کرده‌اند امروز از دانشگاه ادیان و مذاهب بازدید کردند.

این هیئت بلندپایه ارتدوکس شامل اندیشمندانی چون اسقف «فئوفلاکت» جانشین اسقف اعظم کلیسای ارتدکس روسیه به عنوان رئیس هیئت، «پروتویری ولادیسلاو تسیپین» استاد آکادمی دینی، «آرشیماندریت آلکساندر زرکشیف» اسقف کلیسای نیکولایوسکی تهران، «پروتی یری سرگی زواناریاف» دبیر روابط خارجی کلیسای ارتدکس، اسقف «دمیتری صافان‌اف» رئیس بخش ارتباطات بین ادیان کلیسای ارتدکس روسیه و خانم «یلنا دونایوا» عضو انستیتو شرق‌شناسی آکادمی علوم روسیه بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در این دیدار با اشاره به ضرورت گسترش روابط اسلام و مسیحیت تصریح کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب در این عرصه پیشگام بوده و در طول ده سال گذشته بیش از 50 کتاب تخصصی در حوزه مسیحیت توسط این دانشگاه تالیف و منتشر شده است.

الیاس عارف‌زاده عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب نیز در این دیدار از تدوین و ترجمه سه جلد کتاب درباره مسیحیت ارتدوکس و روابط آن با اسلام توسط دانشگاه ادیان خبر داد.

در پایان این دیدار لوح یادبود دانشگاه ادیان و مذاهب از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین نواب به هیئت کلیسای ارتدوکس روسیه اهدا شد.

ارسال نظر: