حجت‌الاسلام صدیقی: مجالس امام حسین(ع) کلاس سازندگی انسان و اسارت شیطان است

کدخبر: 924029

امام جمعه موقت تهران در همایش مدیران هیئت‌های مذهبی افزود: نباید در مجالس امام حسین(ع) لب به تهمت و غیبت باز کرد چراکه گناه آتش و رذایل اخلاقی گودال‌های آتش هستند

به گزارش خبرنگار «نسیم»،‌ آیت الله کاظم صدیقی امروز در سومین همایش مدیران هیئات مذهبی سراسر کشور که در مجتمع شاهد قم برگزار شد با اشاره به انواع تقوا اظهار کرد: یکی از انواع تقوا «تقوای از فتنه» است و باید نسبت به توطئه‌های اطراف آگاهی داشته و جلوی روشن شدن آتش فتنه را بگیریم؛ وقتی که فتنه در جامعه‌ای ایجاد شود همه گرفتار می‌شوند و ما نمونه این مسئله را در قضیه فتنه سال 88 شاهد بودیم.

وی با اشاره به سخنی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه «مالک چشم‌هایتان باشید تا عجایب دنیا را ببینید» تصریح کرد: اگر بر چشم‌های خود کنترل داشته باشیم می‌توانیم امام زمان (عج) را ببینیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مجالس امام حسین(ع) کلاس سازندگی انسان و اسارت شیطان است خاطرنشان کرد: نباید در این مجالس لب به تهمت و غیبت باز کرد چراکه گناه آتش و رذایل اخلاقی گودال‌های آتش هستند. با برگزاری مراسم عزاداری و روضه در خانه‌هایمان فرزندان خود را بیمه کنیم و هیئتی‌ها باید پرچم هیئت را به دست فرزندان و خانواده خود بدهند.

وی با اشاره به برخی از آسیب‌های مجالس عزاداری خاطرنشان کرد: عده‌ای از امام حسین(ع) بتی برای برتر نشان دادن خویش نسبت به دیگران ساخته‌اند در حالیکه این مجالس بسیار حساس بوده و باید مواظب رفتار خویش باشیم.

صدیقی با تاکید بر اینکه باید مجالس عزای امام حسین از هرگونه آلودگی دور باشد گفت: آلودگی اخلاقی و مالی مدیر هیئت جفا به امام حسین (ع) و اعضای هیئت است.

ارسال نظر: