مدیر حوزه‌های علمیه خواهران: نظام طلبگی شاداب و منعطف است

کدخبر: 928217

حجت‌الاسلام جمشیدی اظهار داشت: اسلام با رهبانیت، که در برخی مذاهب رنگ‌ها و آثاری از آن هست، مخالف است/ طلبه شاداب‌تر و دل‌زنده‌تر از دیگران است

به گزارش «نسیم»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی سه‌شنبه 25 شهریور در جمع طلاب نوورود مدارس علمیه خواهران استان قم در همایش طلیعه حضور اظهار کرد: انتظار ما از طلبه یک انسان غیرمعمولی نیست و نظام طلبگی یک نظام خشک نیست.

وی با بیان اینکه طلبه شاداب‌تر و دل‌زنده‌تر از دیگران است، خطاب به طلاب افزود: شما هم مزاح مناسب و شوخی‌های صحیح داشته باشید.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه در حوزه‌های علمیه برادران و خواهران به دنبال رهبانیت نیستیم، اضافه کرد: اسلام با رهبانیت - آنچه در برخی مذاهب رنگ‌ها و آثاری از آن هست- مخالف است. هر جا رهبانیت وارد شده، ریشه‌های انحراف هم در آنجا دیده می‌شود.

وی گفت: نظام طلبگی یک نظام منعطف و متناسب با روح انسان سالم، شاداب و سرزنده است.

جمشیدی با بیان اینکه انبیا از جنس مردم بودند و طلاب هم از جنس مردم هستند، خطاب به طلاب افزود:‌ شما مسئولیت‌های مختلفی در زندگی و در خانواده دارید که همه آنها محفوظ است و باید به آنها بپردازید.

وی با بیان اینکه رسول گرامی اسلام(ص) تاجر اول مکه بودند، اما لقب ایشان «امین» بود، گفت: آن چه موجب تاثیرگذاری پیامبر(ص) بود، زندگی با مردم و آلوده نشدن بود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: پیامبران الهی بیش از سخن با رفتار خود مردم را هدایت می‌کردند.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: گاهی اوقات شاهد هستیم دانشمندان غربی مطالبی را که از ما گرفته‌اند، به خودمان عرضه می‌کنند، از جمله سخنان امیر مومنان علی(ع) در کتاب غرر الحکم و درر الکلم که در قالب 100 نکته برای زندگی بهتر یا عناوین مشابه عرضه می‌شود.

جمشیدی افزود: برخی مطالبی نیز که به عده‌ای از دانشمندان غیرمسلمان نسبت داده می‌شود در واقع احادیثی از ائمه(ع) است، مانند حدیثی از امام صادق(ع) در «محجه البیضا».

ارسال نظر: