حجت‌الاسلام رحیمیان: سخنان امام(ره) و رهبری در تدوین سند چشم انداز جمکران تجلی پیدا کند

کدخبر: 934942

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: در تدوین سند چشم انداز نباید کاری به واقعیت‌های موجود داشته باشیم، بلکه باید به دنبال تغییر باشیم

به گزارش «نسیم»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان در دوازدهمین جلسه شورای فرهنگی مسجد مقدس جمکران که با هدف بررسی سند چشم انداز مسجد برگزار شد، گفت: در تدوین سند چشم انداز داده‌ها، موجودی‌های مادی و حتی عملکرد افراد معیار نیست.

وی افزود: ملاک‌های موجود ممکن است برخی مثبت و برخی منفی باشد؛ از این‌رو نمی‌توانند نقش سرنوشت سازی داشته باشند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه در تدوین سند چشم انداز این مکان مقدس آیات قرآن، روایات و سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب را باید ملاک قرار دهیم، بیان کرد: در تدوین سند چشم انداز نباید کاری به واقعیت‌های موجود داشته باشیم، بلکه باید به دنبال تغییر باشیم.

وی تصریح کرد: سند چشم انداز باید برگرفته از متن وحی، آرمان‌های اسلام و اهل‌بیت(علیهم السلام) که در زمان غیبت در سخنان امام خمینی(قدس سره) و مقام معظم رهبری تجلی پیدا می‌کند تدوین شود.

رحیمیان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب درباره مسجد مقدس جمکران تعبیر «پایگاه عظیم تشیع» را به کار می‌برند، این سخن خود بسیار الهام بخش است و می‌تواند فلسفه وجودی و چشم انداز مسجد مقدس جمکران را مشخص کند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به تدوین سند چشم انداز 1404 جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: سند چشم انداز کشور تأثیرات فراوانی در جهت دهی کارها داشته و در بسیاری از عرصه‌ها جلوتر از آن در حرکت هستیم.

وی تأکید کرد: سند چشم انداز کشور تدبیر رهبر معظم انقلاب بود که سبب ساماندهی کارها شد و امروز در جایگاه‌ افتخارآمیزی در عرصه‌های مختلف به ویژه بعد علمی قرار گرفته‌ایم.

رحیمیان با بیان اینکه در تدوین سند چشم انداز مسجد مقدس جمکران باید فلسفه وجودی این مکان مقدس، نظام و جامعه اسلامی و منتظران را در نظر بگیریم گفت: باید آرمان و اهداف متعالی برای خود ترسیم کنیم، البته موفقیت در این زمینه تابع مقتضائات و امکانات است.

وی یادآور شد: اگر تمام حرف‌های ما ناظر بر واقعیت‌های موجود باشد همیشه درجا می‌زنیم، باید آرمان‌ها و قله‌ها را دیده و برای رسیدن به آنها تلاش کنیم.

ارسال نظر: